Arjant2
Artikelen: 0

Re: [folding] competitie wsf versus c!t

Jan van de Velde schreef:
  • Behalve de punten is er eigenlijk geen goede reden voor fuseren, maar......reeds behaalde punten gaan niet mee. We worden dus niet ineens een club met 8,5 + 8,5 = 17 miljoen punten. Doorgaan onder één naam betekent dus verder met het puntentotaal van één van ons, en de oude punten van de ander blijven onder de oude naam staan. Een club met een nieuwe naam (bijv. C!T/WSF) zou zelfs vanaf 0 starten.
  • "clubtrouw" : de gemiddelde wsf-er heeft niet veel voeling met C!T en vice-versa. Voor Folding (en daar gaat het uiteindelijk om) zou het dus zelfs negatief kunnen uitpakken.
Kortom, zonder duidelijke voordelen, why the hassle?
Dat zijn inderdaad de redenen waarom we niet zijn samen gegaan. Helaas zijn de punten niet samen te voegen.

@Lenin: mijn GPU wordt rond de 85 graden en dat is al flink warm. 100 graden plus is zeker suicide ja...
Arperum

zit vast niet allemaal in 1 bak? hehe

ze zitten wel allemaal in 1 bak! :eusa_whistle:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN......

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je cpu....

http://sciencetalk.nl/forum/index.ph ... opic=59270
Arjant2

ze zitten wel allemaal in 1 bak! :eusa_whistle:
Wat moet je nu met 3 videokaarten in 1 pc? Wel erg veel?
Vladimir Lenin

Niet noodzakelijk, al eens gezien wat ze op de Beurs van New York gebruiken, juist ja MultiplexPc's: http://www.multiplexpc.com/

Uit onderzoek blijkt dat je met meer schermen productiever bent dan met één scherm (ook al is de totale resolutie lager) dus voor mensen die veel multitasken is het soms handig om bijvoorbeeld 4 schermen aan hun PC te hangen en dan heb je natuurlijk niet genoeg aan een GPU (die hooguit twee scherm-uitgangen heeft)
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)
Arjant2

Vladimir Lenin schreef:Niet noodzakelijk, al eens gezien wat ze op de Beurs van New York gebruiken, juist ja MultiplexPc's: http://www.multiplexpc.com/

Uit onderzoek blijkt dat je met meer schermen productiever bent dan met één scherm (ook al is de totale resolutie lager) dus voor mensen die veel multitasken is het soms handig om bijvoorbeeld 4 schermen aan hun PC te hangen en dan heb je natuurlijk niet genoeg aan een GPU (die hooguit twee scherm-uitgangen heeft)
oke, maar dan zou Yoste 5 of 6 beeldschermen gebruiken? Vrij veel ;-)

Dan is de nieuwe ATI HD5870 wat voor hem. Die kan 6 beeldschermen aansturen als ik me niet vergis
Arperum

Wat moet je nu met 3 videokaarten in 1 pc? Wel erg veel?

Folden!

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je cpu....

Arjant2

oke dat is wel een beetje onzinnig eerlijk gezegd.

Om nou alleen maar 3 videokaarten te nemen om te folden.

Kan me ook niet voorstellen dat hij daarom 3 kaarten heeft.
Arperum

hij heeft er daarvoor 3, zo een beetje speciaal ervoor aangekocht... Is een manier van een goed doel steunen, en verder gamen in hoge kwaliteit wanneer gewenst...

Jan van de Velde
Moderator

Is een manier van een goed doel steunen, en verder gamen in hoge kwaliteit wanneer gewenst...
....En om zijn kamer te verwarmen 's winters als ik het goed begrijp :eusa_whistle:

Ook een idee voor Stanford: een ventilatorkachel-client ontwerpen......
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Arjant2

Jan van de Velde schreef:....En om zijn kamer te verwarmen 's winters als ik het goed begrijp :eusa_whistle:

Ook een idee voor Stanford: een ventilatorkachel-client ontwerpen......
Beetje inefficiente manier van verwarmen ](*,) Dan weten we zeker dat het de wereld over 50 jaar onbewoonbaar is...

Tja om op hoge kwaliteit te gamen heb je niet echt 3 videokaarten nodig, maar goed.

Dat je als je een leuke game pc hebt er ook op fold daar kan ik me iets bij voorstellen, maar om nou een boel geld uit te geven voor een fold machine... kan je beter een normale gamepc kopen en de rest aan een goed doel schenken.

Levert wat meer op. Maar zo denk ik er over.
Yoste

En daar gaat ie dan! Het heeft even geduurd, maar mijn folding-configuratie staat terug op punt.

Laat C!T maar komen... ](*,)

@Arjant2: Mijn pc heb ik samengesteld met 2 doelen voor ogen: folding en gaming. Voor gaming wou ik eens proeven van sli, dus ging ik eigenlijk sowieso al voor 2 grafische kaarten.

Na wat opzoekwerk werd me duidelijk welke grafische kaarten de beste folding-prestaties leveren per euro. Toentijds waren dat de 9800GX2's, met een 8000-10000 ppd per kaart (elke kaart heeft twee GPU's, dus elke GPU +- 4000-5000ppd). Aangezien ik de best mogelijke verhouding ppd/€ voor mijn systeem zocht, lag het ook voor de hand er nog een tweede 9800GX2 bij te steken. Dubbele prestaties voor slechts 1 extra grafische kaart.

Er zitten momenteel dus 2 9800GX2's in mijn systeem, in totaal goed voor een 16000-20000 ppd op maximale capaciteit ;)

Enig nadeel is wel de hitte die deze kaartjes produceren. Een tijdje terug liet ik ze soms tot 120° nonstop draaien. Later merkte ik dan dat dat net iets te veel van het goeie was, sommige stukken op de grafische kaarten begonnen namelijk wat zwart uit te slaan :eusa_whistle: Na een grondige poetsbeurt kwamen ze niet meer over 100° heen, een hele verbetering ;)

Verder zet ik ook mijn core i7 920 nog aan het werk, op zijn best goed voor nog een extra 6000 ppd. (mits hogere clocks 9000 ppd, maar daar waag ik me niet aan, niet met de cooler die ik nu heb)
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=59270
Arjant2

Yoste schreef:En daar gaat ie dan! Het heeft even geduurd, maar mijn folding-configuratie staat terug op punt.

Laat C!T maar komen... ](*,)

@Arjant2: Mijn pc heb ik samengesteld met 2 doelen voor ogen: folding en gaming. Voor gaming wou ik eens proeven van sli, dus ging ik eigenlijk sowieso al voor 2 grafische kaarten.

Na wat opzoekwerk werd me duidelijk welke grafische kaarten de beste folding-prestaties leveren per euro. Toentijds waren dat de 9800GX2's, met een 8000-10000 ppd per kaart (elke kaart heeft twee GPU's, dus elke GPU +- 4000-5000ppd). Aangezien ik de best mogelijke verhouding ppd/€ voor mijn systeem zocht, lag het ook voor de hand er nog een tweede 9800GX2 bij te steken. Dubbele prestaties voor slechts 1 extra grafische kaart.

Er zitten momenteel dus 2 9800GX2's in mijn systeem, in totaal goed voor een 16000-20000 ppd op maximale capaciteit ;)

Enig nadeel is wel de hitte die deze kaartjes produceren. Een tijdje terug liet ik ze soms tot 120° nonstop draaien. Later merkte ik dan dat dat net iets te veel van het goeie was, sommige stukken op de grafische kaarten begonnen namelijk wat zwart uit te slaan :eusa_whistle: Na een grondige poetsbeurt kwamen ze niet meer over 100° heen, een hele verbetering ;)

Verder zet ik ook mijn core i7 920 nog aan het werk, op zijn best goed voor nog een extra 6000 ppd. (mits hogere clocks 9000 ppd, maar daar waag ik me niet aan, niet met de cooler die ik nu heb)
Nice ;-) MAar die Corei7 zit niet in dezelfde pc neem ik dan aan? of zit die daar ook in?

Dan neem je namelijk wel erg veel risico met warmte ontwikkeling.

Het heeft in ieder geval gewerkt om jullie weer even wakker te schudden, want dat was nodig! (en bij Computer!Totaal ook).
Yoste

Ja toch wel, allemaal in 1 systeem :eusa_whistle:

Maar mijn kast (met 7 fans) zorgt wel voor een goeie airflow, en ik houd m'n temps wel constant in de gaten hoor ;)

Positief dat de concurrentie tussen beide teams zorgt voor een extra inspanning van de vouwers, hopelijk stuwen we zo elkaar de top 400 in ](*,)
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

Arjant2

Yoste schreef:Ja toch wel, allemaal in 1 systeem :eusa_whistle:

Maar mijn kast (met 7 fans) zorgt wel voor een goeie airflow, en ik houd m'n temps wel constant in de gaten hoor ;)

Positief dat de concurrentie tussen beide teams zorgt voor een extra inspanning van de vouwers, hopelijk stuwen we zo elkaar de top 400 in ](*,)
dat zal zeker wat hitte geven ja! Geen kachel meer nodig daar. Als ik al zie wat mijn GTX280 aan warmte produceert...

Zal ook flink wat stroom trekken dan, je betaalt de energierekening zeker niet zelf? ;-)

Wat voor voeding zit er in die pc? een 1000 watt?

Dat was ook mijn bedoeling, om beide teams even wakker te schudden, tenslotte waren beide teams in slaap gevallen.
Yoste

Hoe raad je het, eentje van 1000 watt ja ;)

Aangezien ik op kot zit, betaal ik voor een totaalpakket. Meer bepaald maandelijks €50 voor elektriciteit, water en gas samen. In het contract staat dat meerverbruik dan de normaal voorziene hoeveelheid zal worden aangerekend, maar daar hoor ik gelukkig verder niets van :eusa_whistle:

Wetenschapsforum is trouwens net de kaap van de 25.000 WU's overschreden! ](*,)

(C!T had die mijlpaal al een tijdje)

Terug naar “IT en informatica”