DePurpereWolf
Artikelen: 0

Re: Informatieve filmpjes over gedistribueerd berekenen

Ja, waarin scriptje natuurlijk als stuk tekst gezien moet worden en niet als (java)script computer taal. (duh)

Ik zou zelf het opdelen in kleine partities. Dus een filmpje over de positieve kanten van Folding te laten zien en het promoten er van, dus tot 2 minuten.

Een tweede filmpje over het installeren van folding en je eigen toevoegen aan wetenschapsforum team.

Een derde filmpje over de statistieken van folding, hoe je je vooruitgang kan bekijken.

Een vierde filmpje ....

Het idee van Youtube is dat mensen kunnen zoeken op folding, of andere sleutelwoorden en dan bij ons uitkomen. Dat geeft WSF een beetje exposure. Als dit goed gaat zouden we het ook voor andere dingen kunnen gaan doen.

Ik ben niet het aangeweze persoon om Folding aan te prijzen, al heb ik er geen probleem mee om technisch te helpen het ding in elkaar te zetten.
Jan van de Velde
Moderator

DePurpereWolf schreef:Ik zou zelf het opdelen in kleine partities. Dus een filmpje over de positieve kanten van Folding te laten zien en het promoten er van, dus tot 2 minuten.

Een tweede filmpje over het installeren van folding en je eigen toevoegen aan wetenschapsforum team.

Een derde filmpje over de statistieken van folding, hoe je je vooruitgang kan bekijken.

Een vierde filmpje ....
Speciale reden om meerdere korte filmpjes te maken ipv eentje van een minuut of 3-4? In een paar minuten beeld en geluid kun je een berg kwijt hoor......
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Ruben01

Dus, als ik het goed begrijp, komt het erop neer dat we met zijn allen een scriptje schrijven voor ca 2 minuten film, met beeld en geluid, om folding, in de combinatie met wetenschapsforum, te promoten?
Inderdaad !!

Zoals je waarschijnlijk al gemerkt hebt hadden we eerst nogal wat problemen met het zoeken van de juiste software voor die beelden te maken.

Op een gegeven moment kwam DPW met het idee voor Flash MX te gebruiken, hiermee kunnen we de schermresolutie van youtube gebruiken zodat het niet meer geconvergeerd moet worden en de kwaliteit stijgt, ook maken we van screenshots bewegende beelden die ervoor zorgen dat alles duidelijk blijft.

Nu moeten we enkel nog wat brainstormen over wat er juist allemaal besproken wordt in het filmpje, DPW en ik hadden al gedacht aan de installatie en de statistieken.
DePurpereWolf

Daar zijn een aantal redenen voor.

De eerste is dat het makkelijker is voor ons (lees: de mensen die er een filmpje van maken) om dit project gewijs te doen. Het werkt fijner om kleine filmpjes van 2 minuten te veranderen dan eentje van 6 minuten, je ziet dan ook eerder resultaat en kunt eerder commentaar leveren. Zelfde reden waarom we minicursussen in lessen opdelen.

Een beginnende folder is ook meer geinteresseerd in installatie en 'het goede doel' dan in statistieken en folding op je GPU, bijvoorbeeld.

Er is ook een voordeel in meerdere filmpjes hebben op youtube, zo kan er naar elkaar gelinkt worden en hebben we al meteen een wetenschapsforum 'kanaal', kunnen we aan een naam bouwen op youtube, lijkt me leuk.

Uiteindelijk kunnen we natuurlijk gemakkelijk de 3 of 4 filmpjes achterelkaar zetten.
Ger

Ik probeer vanavond even tijd te maken, onder het voorbehoud dat ik ook op tijd naar huis kan.
Ik kon nog wel redelijk op tijd naar huis, maar de NS besloot niet mee te werken. Heb gisteren uiteindelijk mijn computer (thuis) helemaal niet aangehad. Vanvond herkansing, sorry mensen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Ger

Nu heb ik wel tijd, maar ik zie dat het maar verdomde kort is allemaal. Ik heb zogezegd nog maar weinig inhoud om te feedbacken... De structuur zoals eerder beschreven lijkt me goed, de flash filmpjes van DPW zijn duidelijk. Verder is het een kwestie van eerst zien en dan feedbacken denk ik.
- Jimi Hendrix -
Jan van de Velde
Moderator

Ik weet niet of het zo simpel is om op basis van feedback te gaan zitten wijzigen. Het lijkt me wat ingewikkelder dan op basis van feedback een stukje tekst wijzigen, Maar dat kan aan mijn digibetisme liggen pi.gif
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
DePurpereWolf

Het is niet moeilijk om dingen achteraf te wijzigen, maar reden waarom de filmpjes zo kort zijn, is omdat het een probeersel is, maar ook omdat mijn inspiratie opraakte. Ik kon eerlijk gezegd niet vinden hoe ik de statistieken moest presenteren, wat belangrijk is, hoe ik de resultaten zou moeten lezen. Dus daar zou ik wat hulp mee willen hebben. Dus een soort van scriptje schrijven, of aangeven welke figuren/tabellen belangrijk zijn.

Ik heb gisteren getracht om geluid bij de film te stoppen, wat leuk ging, maar de conversie van swf naar avi ging niet helemaal goed, heel slecht geluid. Dus ik tracht weer wat software down te loaden en ik probeer het weer vanavond.
DePurpereWolf

Gisteren weer een paar uur bezig geweest met de conversie, maar weer niet gelukt, probeer het vanavond weer is, heb al een stuk of 10 software bundeltjes down geload, maar geeneen biedt soelaas.
DePurpereWolf

Ik gooi de handdoek in de ring, ik kan gewoon niet een geluid bestand over een video bestand plaatsen.

Met windows video edittor is het stotterend, met anvsoft, expaudio editor en sothink gaat het geluid over de microfoon (dus hoor je de ventilator van de pc in de achtergrond) en quicktime, Flash, adc video editor en mediajoin doen het gewoon niet.

Ik heb nog nooit zoveel software uitgeprobeerd dat het nog steeds niet lukt.

Als iemand weet hoetie met goeie kwaliteit een wav over een mov of avi kan zetten, dan post het hiet maar.
Jan van de Velde
Moderator

Met windows video editor is het stotterend, met anvsoft, expaudio editor en sothink gaat het geluid over de microfoon (dus hoor je de ventilator van de pc in de achtergrond)
Dat is toch wel op te lossen door die computer een meter of wat verder weg te plaatsen. Een kartonnen doos doet ook al wonderen. Niet te lang volhouden natuurlijk, isoleert niet alleen geluid maar ook warmte.
stoker

DePurpereWolf schreef:Ik gooi de handdoek in de ring, ik kan gewoon niet een geluid bestand over een video bestand plaatsen.

Met windows video edittor is het stotterend, met anvsoft, expaudio editor en sothink gaat het geluid over de microfoon (dus hoor je de ventilator van de pc in de achtergrond) en quicktime, Flash, adc video editor en mediajoin doen het gewoon niet.

Ik heb nog nooit zoveel software uitgeprobeerd dat het nog steeds niet lukt.

Als iemand weet hoetie met goeie kwaliteit een wav over een mov of avi kan zetten, dan post het hiet maar.
heb je al eens met moviemaker geprobeert? of wil je de twee audio's? (dus die van je filmpje en die van je mp3)

als dat niet lukt met moviemaker:

-haal je audio uit je fimpje, sla het op als mp3 (kan met moviemaker) en verwijder het geluid uit je film

-download audacity (=hét freeware audiobewerkingsprogramma)

-plak daar je twee mp3's op elkaar (fluitje van een cent)

-save as 1 nieuwe mp3

-plak die mp3 in je geluidloze film (kan ook in moviemaker)

(als je bestanden niet te groot zijn, wil ik ook wel eens proberen)
DePurpereWolf

Dat is toch wel op te lossen door die computer een meter of wat verder weg te plaatsen. Een kartonnen doos doet ook al wonderen. Niet te lang volhouden natuurlijk, isoleert niet alleen geluid maar ook warmte.
Daar heb je natuurlijk wel helemaal gelijk in, maar het is tegen mijn koppig principe om geluid via de speakers naar de microfoon te laten gaan om het op te nemen. Dat is voor mij als een frikandel speciaal in water te dompelen voordat je het op eet. Het kan nog wel zo lekker smaken, maar het is tegen mijn principe om een frikandel onder water te houden.

{ik kon op deze zaterdag niet met een betere analogie komen}

@ Superslayer, Ik heb het met moviemakergeprobeert, via een wav en een avi, maar het geluid kwam er hakkelend uit en de video kwaliteit was ook niet denderend. Ik kan het overnieuw proberen door de wav op te slaan als mp3, maar ik denk niet dat het zoveel zal helpen.

Kortom, ik probeer het vanavond nog een keer, maar ik denk niet dat het eindresultaat zo goed zal zijn als de flash .swf bestand.
DePurpereWolf

Ik had het in praktische wetenschappen en technologie geplaatst en het is me gelukt.

Dus hier de link: http://www.youtube.com/v/FOWzvVnh1B4

Ga nou niet zeggen: is dat alles waar je 4 dagen op hebt gezeten, de conversie is de reden waarom ik nu minder haar heb.
Ger

I applaude you: :D

Goed werk DPW, nog even aan de inhoud werken natuurlijk, maar op deze manier komen we een heel eind! pi.gif
- Jimi Hendrix -

Terug naar “IT en informatica”