Gut, ik zie nu pas, dat er weer een post is geplaatst. Heb ik geen bericht van gehad. Sorry.
E.Desart schreef:
Zooooooo goedkoop kom je er niet vanaf, gelieve bezield rationeel te onderbouwen, wat is een ziel?
Ik zit hier niet voor niets mijn ziel af te draaien ........
Ik vond het wel goed gevonden van mezelf. Tenslotte is dat het verschil tussen leven en dood. Heel simpel. Maar op simpel zit je geloof ik niet te wachten, he?
Tja....
Rationeel onderbouwen heb ik trouwens gedaan met:
Als je een dood mens ziet, ontbreekt er "iets".
(dat, wat hem "levend" maakt)
Heel duidelijk waarneembaar, dus reeel.
Men zou ervan kunnen uitgaan, dat dat "iets" de ziel is.
Maar jij wil dus duidelijk, dat dit gegeven een andere naam krijgt en geen "ziel" genoemd wordt. Nou, ik weet geen andere naam, misschien is dat iets voor een ander topic dan
Zoals ik een ziel zie, is dat een sprankje, een vonkje van de grote geest (geest? heeeee!). Die vonkjes mochten allemaal hun nieuwsgierigheid gaan uitleven (vrije wil). Dus zwermden ze het universum in en zagen onder andere deze planeet, waar het goed toeven leek. Daar zagen ze levensvormen (hee, ik spreek mezelf tegen! Dus dat wat je "levend" maakt, kan de ziel niet zijn! OK, andere topic starten) en dachten: laten wij eens ervaren, wat dat is om op zo'n planeet te leven. Ja, en als je een dom ding doet terwijl je in zo'n levensvorm bent, dan moet je dat weer in orde maken. Want de slinger is in beweging gebracht en moet weer stil komen te hangen. En zo is het gekomen.
Ik heb onderstaand niet gevonden, hoor, waar staat dat?
Quote:
(
Ypsilon)
Russels theepot, het Vliegende Spaghettimonster, de Onzichtbare Roze Eenhoorn, de paarse kabouter met tentakels in de 26ste dimensie, ....
En als dat niet helpt laten we Elvibro los