Volgens mij is het tweede boek dat ik in deze post vermeld, erg geschikt. Het bouwt de wiskunde van het secundair onderwijs grotendeels terug op en elk hoofdstuk bevat oefeningen. Een paar berichtjes hoger vind je in pdf de inhoudsopgave.guyv schreef:Daarom ben ik dus nu op zoek naar een boek (enkel Nederlands) waarbij men eerst de basis van alles terug uit legt en waarbij men vervolgens op deze basis verder bouwt om uiteindelijk op een hoog niveau te eindigen.
Liefst ook een boek waar oefeningen (+uikomst, berekening hoeft niet) in staan.
Dit ziet er zeer interessant uit! Ken je toevallig een verkooppunt? (standaard boekhandel bv)jhnbk schreef:Deze wil ik je dan zeker niet besparen.
Titel: Wiskundige toelatingsexamens
Auteurs: Dirk Bollaerts
Onderwerp: Oefeningen (met oplossingen) uit wiskundige toelatingsexamens van KUL, UA, RUG, Koninklijke Militaire school,...
Inhoud:
1 Algebra
2 Analyse
3 Analytische meetkunde
4 Goniometrie
5 Meetkunde
6 Oefeningen
7 Appendix
8 Bibliografie
Taal: Nederlands
Niveau: ASO
Verder zijn de boeken in de reeks van Schaum een handige herhaling van zowel theorie als oefeningen
Je bedoelt toch het boek 'wiskundige basisvaardigheden'?!Volgens mij is het tweede boek dat ik in deze post vermeld, erg geschikt. Het bouwt de wiskunde van het secundair onderwijs grotendeels terug op en elk hoofdstuk bevat oefeningen. Een paar berichtjes hoger vind je in pdf de inhoudsopgave.
Je kan het bijDit ziet er zeer interessant uit! Ken je toevallig een verkooppunt? (standaard boekhandel bv)
Inderdaad, dat is afgestemd op het Vlaams (secundair) onderwijs (ASO).Je bedoelt toch het boek 'wiskundige basisvaardigheden'?!
Zeer hard bedankt, nog even wachten op de medische keuring en als ik daar groen licht krijg dan ga ik erin vliegen.TD schreef:Je kan het bij Google Books zelfs inkijken. Het is onder andere hier te koop of tweedehands bijvoorbeeld hier.
Inderdaad, dat is afgestemd op het Vlaams (secundair) onderwijs (ASO).
Misschien wel een goed idee, want het toch direct een aardige som geld.jhnbk schreef:Ik zou dat boek eerst eens in een bibliotheek bekijken. (In antwerpen hebben ze het weet ik)
http://hoger.uitgeverijdeboeck.be/livre/in.../90455100021650
Bedoel je nu het Nederlandse Basisboek Wiskunde? Een link naar de uitgever vind je daar ook.