Quantum Human
Artikelen: 0

Re: [Boinc] challenge

Ik laat de computer nu als proef een aantal WU's van PrimeGrid voor de volgende Challenge draaien, en het gaat er niet goed mee. Aan het begin werd er een rekentijd van 60 uur geschat. Nu is die tijd ruimschoots voorbij en de berekening is voor hooguit 29% voltooid. En de verwachte rekentijd voor voltooiing nadert al de honderd uur en zal er zeker boven komen. Al met al reden om van deelname af te zien. Jammer, maar ik zal moeten wachten tot er beter te verwerken WU's in een Challenge moeten worden berekend.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.
Dar

Dat is ook de reden waarom de komende challenge 13 dagen duurt. Omdat het langdurige WU's zijn.

Maar je kan altijd meedoen! Zelfs als je het niet lukt om het binnen 13 dagen af te vouwen. PrimeGrid heeft er geen probleem mee als je de WU na de Challenge inlevert. Alleen telt hij dan niet mee voor de Challenge. Maar hij telt wel mee voor de wetenschap.
Arjant2

ik draai ze ook al 2 weken op mijn werkpc die 24/7 aan staat. ik doe er 71 uur over (per 2 stuks).

Op een dual core E6750.

Wat voor cpu heb je dan?

En inderdaad, zelfs al doe je er 100 uur over, dat is 4 dagen als je 24/7 draait. Dus moet toch lukken binnen 13 dagen die de challenge duurt, of heb je je pc maar weinig aan?
Quantum Human

Ik heb een quad-core Q9550 op 2.83GHz. Ik heb ontdekt dat de PrimeGrid opdrachten nog steeds lopen, ik heb ze niet afgebroken. Mijn pc werkt trouwens tijdens de Challenge permanent.

Je bent in mijn geval optimistisch Arjant2, want de WU's zijn al na ruim 90 uur rekenen nog niet voor 50% voltooid.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.
Arjant2

Maar dan draaien er bij jou waarschijnlijk 4 WU's tegelijk of niet?

Overigens vind ik het dan nog opvallend want bij mij doen ze er ongeveer 70 uur over...

2 tegelijk...

Strange...
Dar

Ik heb net ook 1 Primegrid af. Ruim binnen de 100 uur. En ik draai ook een quadcore.

Ik draaide er nu wel maar 1. De andere 3 cores waren met andere projecten bezig.

Ik zag wel dat de Primegrid WU aardig wat geheugen gebruikt. Althans, meer dan de meeste andere projecten. Als jij meerdere Primegrids tegelijk draait, misschien zit je dan met een geheugen probleempje.

Je zou dan kunnen proberen door maar 1 Primegrid taak te laten draaien. En de andere Primegrid WU's tijdelijk te stoppen. Moet je wel uit hebben staan dat gestopte taken in het geheugen actief blijven. Anders is er geen verschil in geheugen gebruik.
Arjant2

Zal inderdaad een geheugenprobleem zijn ja.

Normaliter moet die quadcore per WU er toch even lang over kunnen doen als mijn dualcore.
Dar

De volgende PrimeGrid Challenge staat voor de deur. En deze Challenge duurt maar liefst 13 dagen.

De vorige Challenge zijn we in de punten gekomen. Dus dat moet nu toch weer lukken!

Hij begint aankomende vrijdag de 24e om 20:00 uur. Alleen DePurpereWolf mag al om 19:00 uur beginnen.

Let er op dat je de WU's pas na 8 uur 's avonds ophaalt. De WU's die je voor die tijd ophaalt tellen niet mee voor de Challenge.

De Challenge eindigt op donderdag 7 oktober, ook weer om 20:00 uur.

Als je meedoet moet je wel wat instellingen doen/veranderen.

Het betreft PrimeGrid. Dus als je daar nog niet voor vouwt, moet je je aanmelden. En niet vergeten om je binnen PrimeGrid ook bij het team Wetenschapsforum aan te melden.

Binnen PrimeGrid moet je instellen dat je Prime Sierpinski Problem (LLR) wilt vouwen. Om ervoor te zorgen dat je alleen deze projecten krijgt, moet je alle andere typen binnen PrimeGrid uit zetten. Ga daarvoor binnen PrimeGrid naar Mijn Account, klik op PrimeGrid Voorkeuren en de rest wijst zich bijna vanzelf. Als je een detail beschrijving wilt dan kan je in deze thread terugzoeken. In eerdere posts heb ik een detail beschrijving opgenomen.

Schrik trouwens niet als blijkt dat je pc vele uren aan het vouwen is op 1 WU. Op snelle computers duurt 1 WU circa 70 uur. Op langzamere pc's zal het meer dan 100 uur zijn. Maar goed, je krijgt 312 uren de tijd van PrimeGrid.

Hopelijk zie ik je ergens rond de 28e in de Challenge-lijst opduiken.
Arjant2

ik ben weer van de partij!

In ieder geval met 2 pc's op mijn werk en mijn thuis pc zal ik ook weer veranderen van F@H naar Boinc.
Quantum Human

Mijn computer heeft de opdrachten eindelijk voltooid. Voor iedere opdracht deed hij er ruim een week over. Welbeschouwd kan ik dus maar vier WU's inleveren die in aanmerking komen voor de Challenge. Het aantal punten dat ik zal binnenhalen ken ik ook al: 3300 voor elk, dat maakt 13200 in totaal. Toch nog meer dan ik in de vorige Challenges haalde, maar als ik dat weer in dagen omreken blijf ik onder de 1000 punten steken. Niet bijster veel, toch?
Arjant2

Mijn computer heeft de opdrachten eindelijk voltooid. Voor iedere opdracht deed hij er ruim een week over. Welbeschouwd kan ik dus maar vier WU's inleveren die in aanmerking komen voor de Challenge. Het aantal punten dat ik zal binnenhalen ken ik ook al: 3300 voor elk, dat maakt 13200 in totaal. Toch nog meer dan ik in de vorige Challenges haalde, maar als ik dat weer in dagen omreken blijf ik onder de 1000 punten steken. Niet bijster veel, toch?
je zou eens kunnen kijken of het helpt als je er maar 2 of 3 tegelijk draait. Waarschijnlijk gaat hij dan wat beter met het geheugen om en gaat het per saldo toch sneller, ook al doe je er maar 2 of 3 tegelijk.

Als je in Boinc Manager bij Berichten kijkt, zie je dan soms dat hij vaak suspend omdat je CPU usage te hoog is? Indien dat het geval is dan zou je kunnen overwegen de grens iets hoger te zetten, standaard suspsend hij volgens mij bij een CPU gebruik van 25%, ik heb hem zelf naar 35% gezet zodat hij wat minder vaak suspend.

Ik draai ze nu al een paar weken en op 2 verschillende pc's (beide wel met een E6750 dualcore) doet hij er rond de 75 uur over, 2 WU's te gelijk.
Arjant2

We zijn begonnen ;-)
FlorianK

'k heb hem aangezet
dus.
Arjant2

Bij mij staan er nu 2 aan. De derde begint vanzelf vandaag na afronden van 2 voorgaande WU's.
Arjant2

De eerste 2 WU's zijn over 20 uurtjes klaar bij mij.

Mijn pc thuis doet er ongeveer 63 uur over per 2.

Terug naar “IT en informatica”