Moderators: jkien, Michel Uphoff
Ik vind dat nog heel netjes gezegd. Zelf neig ik meer naar een volstrekt onzinning mengsel van semi-wetenschap en blatante kul.jkien schreef: ↑wo 06 jun 2012, 10:26
een controversieel mengsel van wetenschappelijke feiten en verzinsels
Precies wat ik dacht: je hebt totaal geen notie van wat een dergelijke inversie impliceert. In het bijzonder zorgt een inversie ervoor dat de oriëntatie van je oppervlak meetransformeert, en dat r=0 correspondeert met conformal infinity. Kleine r correspondeert dan met de 'buitenkant'. Ik heb het argument zo duidelijk gebracht als voor mij mogelijk is, dus ik kan niets anders doen dan je aanraden het opnieuw te lezen. En vooral te stoppen met dergelijke blatante nonsens op te schrijven.goedbericht schreef: ↑wo 06 jun 2012, 15:33
Als het geïnverteerde wereldbeeld klopt, dan lopen we aan de binnenkant van een bal, die dus niet massief is. In plaats van dat de ruimte naar boven groter wordt, worden de dingen juist omgekeerd evenredig kleiner.
Je schiet er zelf al op los. Je noemt de holle aarde theorie dubieus. Het zou ook wel eens een van die leugens kunnen zijn die verteld worden. Maar belangrijker: je theorie verklaart geen feitelijke waarnemingen.'Expedio' schreef:Schiet er dus op los zou ik zeggen.
Ik zie ze niet. Ik zie enkel gebrek aan kennis ("ik weet niet hoe men een beeld van de aarde heeft gevormd dus het is allemaal giswerk"), leugens ("GPS werkt niet overal op aarde") en samenzweringen ("Ze(tm) willen ons de waarheid niet laten weten").Ik meen toch enkele harde argumenten te hebben ingebracht die nog niet geadresseerd zijn.
Er is zoveel mis met het bovenstaande dat ik niet goed weet waar ik moet beginnen... een poging: Dat iets jou niet intuitief lijkt is geen juiste maatstaf. Er zijn voldoende zaken waarbij intuitie mensen op het verkeerde pad zet.Mijn gehanteerde criterium om mijn vraagstelling wel op te werpen is dat het intuitief tegen de borst stuit om zonder gewoon ouderwets graafwerk en meer directe empirische gegevens jarenlang vast te houden aan conventionele ideeen over hoe de aarde in elkaar zit.
Kortom ik moet wat langer volhouden en wat medestanders zoeken.Een eenhoorn om Pluto, tja daar voel ik inderdaad geen intuitieve drang om op in te zoomen. Er zijn immers geen aanwijzingen, geen geruchten, geen hints of repeterende stellingnames over een eenhoorn rond Pluto.
Verhalen zijn leuk, maar daar schiet je niks mee op. Er zijn 6+ miljard mensen. Er zitten er altijd wel wat tussen die rare ideeen hebben en dankzij het internet kun je ze nu makkelijk vinden. Het gaat om of die ideeen ook iets verklaren dat overeenkomt met de werkelijkheid. Op dat vlak schort het nogal aan de onderbouwing.Maar de Holle Aarde ? Daar zijn er tal van tot vervelends toe repeterende verhalen en legenden over. Bovendien duiden aanhangers vaak ook onverklaarbare verschijnselen die passen in het mogelijk bestaan ve holle aarde.
Gezien het feit dat je bewust chargeert weet je al dat het onzin is...En wat hebben we als moderne wetenschap tegenover de aanhoudende claims over een holle aarde geplaatst eigenlijk ? Seismografie, Deductie en een gat van 13 km diep. (Ik chargeer bewust) ?
Dit is onzin. Seismografie hoeft enkel zuiver genoeg te zijn om te bepalen dat er geen gat zit.Ik weet weinig over seismografie. Da's waar, maar ik sta daarom open voor een argumentatie inzake waarom seismografische gegevens ons zo haarzuiver kunnen vertellen wat er zich dieper dan 1000km onder Amsterdam bevind.