Roisindub schreef:Hallo allemaal,
Ik heb vraag betreffende constructie- / sterkteleer. Mijn achtergrond is elektrotechniek, dus ik ken wel de wetten van Newton etc...., maar
niet de 'in en outs' van mechanika en constructies.
Een tijd geleden vloog tijdens een aanslag een boeing 767 in de zuidelijke toren van het WTC in New York. Dit gebouw was totaal uit staal
opgetrokken, terwijl een boeing 767 (groot gedeelte aluminium?) niet is gemaakt om aanslagen mee te plegen maar om goederen/ mensen mee te vervoeren.
Het vliegtuig leek als een mes door boter gaat het gebouw in te gaan. Dit kan toch niet -alleen al vanwege de 3e wet van Newton- op het moment van inslag zijn de kracht op de neus van het vliegtuig en de stalen wand even groot! Dus waarom:
1. is dit vliegtuig niet in elkaar gedrukt???
2. waarom zijn de vleugels niet onmiddelijk afgebroken???
(Ik heb het destijds gezien, en ik dacht dit is een Hollywood film, maar ik heb het altijd laten rusten want 'zon complot dat kan toch helemaal niet etc....')
Wie helpt?
Mvg
Roisindub schreef:Ik kan dit niet iemand kwalijk nemen, waarschijnlijk komt het omdat hier geen experts rondlopen. Het is denk ik beter dit soort soort vragen te stellen aan Vincent Icke (of een iemand van zijn niveau), om wat meer duidelijkheid te krijgen.
mvg
Roisindub schreef:En voor de rest laat ik het aan de experts over (ik ben geen werktuigbouwkundige).
Roisindub schreef:Bovendien vind ik dat als professionele piloten dit niet kunnen verklaren, de families van 2500 slachtoffers recht hebben op een goede verklaring. Laat de experts het maar uitzoeken en verklaren.
Roisindub schreef:Dank voor de reactie's en hulp, misschien is het nog wel het beste om het te vragen aan:
- een bevriende piloot
- je natuurkundeleraar
- je wiskundeleraar
- een architect
mvg
Samenvattend:
Je denkt op grond van je intuïtie al te weten dat er meer aan de hand moet zijn dan een aanslag, maar voldoende kennis van mechanica of bouwkunde om die intuïtie te toetsen heb je naar eigen zeggen niet. Andere mensen hier op het forum laten zien dat de gang van zaken bij de aanslag
niet wijst op meer dan een aanslag. Je intuïtie was dus fout. Geen schande, in de natuurkunde zijn er wel meer zaken die met onze intuïtie botsen. Maar dat is niet wat je wil horen. Daarom moesten er
echte experts bij komen. Maar nu ik je een link geef met uitleg van experts waarin de complottheorieën stuk voor stuk onderuit gehaald worden is het weer niet goed. Dan moeten we het juist weer vragen aan een bevriende piloot, natuurkundeleraar, wiskundeleraar of architect. Of hier ook piloten schrijven zou ik niet weten, maar een natuurkundeleraar, wiskundeleraar of architect zou je op dit forum maar zo tegen het lijf kunnen lopen. Aan het niveau kan het dus niet liggen. - Ben je nu wel overtuigd?