OneStepForward schreef:Volgens de evolutietheorie stamt de mens niet van de aap af, maar ze hebben een gemeenschappelijke voorouder.
Tevens het het DNA van aap en mens komt gemiddeld zo'n 98% overeen.
Om dat wat te relativeren: De mens en de komkommer komen 25% overeen. Mens en rat geloof ik zo'n 80% geloof ik. Dat maakt die 2% idd best groot. Maar goed, volgens mij hoort dit onderwerp in het biologie forum thuis. Evolutie heeft weinig met godsdienst te maken. (Ik bedoel dat het elkaar niet uitsluit.)
Het is inderdaad zo dat de evolutie niets met de godsdienst te maken heeft, daarvoor zijn de meningen tussen niet-wetenschap en wel-wetenschap te verschillend. Iedere mening wil zijn of haar gelijk hebben, komen met de prachtige feiten aan, (ikzelf maak me daar ook schuldig aan, omdat ik vast houd aan mijn visie en wetenschappelijke kennis, dus ik pleit mezelf niet vrij) om anderen van hun gelijk te overredenen. Evolutie en creatie zijn de belangrijkste wapens om elkaar te bestrijden, is de kracht van de sterkste, en op het ogenblik is die strijd nog steeds gaande en de godsdienst verliest meer terrein, of is dat taktiek? Om eventueel harder terug te slaan en gebeurt dit visa versa? Ik deel de opmerking op evolutie en creatie een aprte topic voor te openen, maar ik had het eerder geoppert.
WEER TERUG NAAR HET ONDERWERP:
De gevolgen voor het afschaffen van de vrijheid van godsdienst zijn ingrijpend, dat staat vast en toch ben ik van mening dat we ernstig erover na dienen te denken om afscheid te nemen van bepaalde "onzinnige" denkbeelden, die de maatschappij ontwrichten. Ik noem ze "onzinnig" omdat men spreekt over geloof en vanuit dat standpunt menen wat in de boeken staat vermeld dat ze waar gebeurt zijn. Als voorbeeld geef ik Adam en Eva verhaal. Dit scheppingsverhaal van Eva vertoond zeer veel overeenkomsten met het oude Sumerische mythen. Zo knede moeder Godin uit klei, vlees en bloed de mens. Joodse schriftlezers hebben moeder godin veranderd in God (=man-vorm) en wat verschrijvingen, die resulteerde in de huidige tekst in de bijbel.
Godsdienst is een geloof (verering van een god waarvan men niet weet hoe het mogelijk is geweest, dus uit dommigheid accepteert men deze aanname, zonder na te gaan of ze waar of juist zijn). De fundamenten van de godsdients zijn terug te vinden uit de mythen, Grieks, Egyptisch, later Joods, Rooms en islamitisch. Het zijn mythologische-sekten die de meerderheid zoveel mogelijk willen hersenspoelen, tot robots (blipblipblip). Nu heet het godsdienst over 1000 jaar zal het weer ander heten om de dwaze mens in toom te houden. Dit soort gedachten dient niet beschermd te worden door wetgeving, omdat die gedachten geen enkele wetenschappelijke kennis of waarden beschrikken. De instandhouders van de godsdienst, want zonder hen is er geen godsdienst, willen het behaalde succes op nummer 1 houden, maar geen enkele godheid heeft niet het eeuwige leven, dus die vrijheid mag voor mijn part in een openhaart verbrand worden. Want die vrijheid is een schijn-vrijheid dat resulteert tot wandenken en wangedrag. Godsdienst kan gezien worden als sigarenbandjes verzamelen, of postzeggelsverzamelen, een leuke hobby voor het gezin,maar dat behoeft niet beschermd te worden.