Life after the oil crash is niet erg realistisch en UBER pessimistisch.
Pardon? LATOC is de BIJBEL, man! Savinar is een ziener!
Noem me een norse, cynische kl**tzak, maar ik doe *alleen* mee als de site realistisch is (en dus 'UBERpessimistisch'.) Ik hoop namelijk dat mensen zich zo kapot schrikken dat ze bereid zijn om verder te lezen en daarna hun levensstijl drastisch te veranderen! Daar zullen ze profijt van hebben, en niet anders, namelijk.
Het laatste wat ik wil is zorgen dat mensen weer lekker in hun wollige nestje kruipen omdat ze denken dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen, maar dat is wel een beetje de indruk die ik krijg van je site.
Je site lijkt op de zoveelste site die millieubewustzijn, energiebesparing en alternatieven aanprijst. Niets mis mee, maar dat heeft niets met de essentie van Peak Oil te maken. Als mensen Peak Oil begrijpen gaan ze vanzelf om zich heen grijpen naar oplossingen. Het gaat dus om het BEGRIP! Mensen moeten zo schrikken dat ze om te beginnen het broeikaseffect en de vergrijzing wegwuiven als de deelproblemen die ze zijn! Peak Oil is veel verschrikkelijker, onvermijdelijker en onmiddelijker.
Peak Oil betekent dat de utopische droom van de mens van vrede, veiligheid, ontwikkeling en verheffing met de grond gelijk zal worden gemaakt! Een Peak Oil site die de naam waardig is (in mijn visie) helpt mensen om *dat* te begrijpen, te accepteren, en er constructief op individueel niveau (in de eerste plaats) mee om te gaan.
Maatregelen voor energiebesparing en alternatieve energieopwekking is belangrijk natuurlijk, maar er zijn genoeg andere sites daarover toch?
Rest me te zeggen dat ik je initiatief echt *super* vind, maar aub weg met het knuffelige karakter. Met grote letter moet er staan:
"PEAK OIL IS *UW* PROBLEEM!" of iets van die strekking.
De rest van de inhoud moet in de stijl van LATOC en die-off stap-voor-stap het dwingende bewijs opbouwen voor de hoofdstelling. Iedereen van leek tot wetenschapper moeten zichzelf kunnen overtuigen. Plak er voor de compleetheid ook een forum aanvast en klaar is kees.
Trouwens, ik kom ook nog wel eens op een meet-up. Je kunt me dan herkennen aan mijn zure, van elke vrolijkheid gespeende kop.