DePurpereWolf
Artikelen: 0

Re: Informatieve filmpjes over gedistribueerd berekenen

idd, dit was het makkelijke gedeelte, even testen hoe alles werkt.

Ik had nu graag willen weten wat nu eigenlijk het leuke is van deze statistieken.

Ik denk dat ik eerst een figuur zal laten zien van de 'team radar screen chart'

ofwel deze: http://kakaostats.com/tr.php?t=48658

En dan uitleg waar we naar toe kijken. en dan mischien de statistieken per persoon door nemen,
Jan van de Velde
Moderator

de conversie is de reden waarom ik nu minder haar heb.
Groeit wel terug hoor.....

Knap.
chapeau
chapeau 798 keer bekeken
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Ruben01

DPW, ik wil je eerst en vooral al feliciteren met het knappe resultaat.

Ik ben net terug van vakantie en moet nog een heleboel mails beantwoorden en belangrijke forumtopics lezen, wanneer dat gebeurd is (binnen enkele uren) kan ik er terug invliegen.

Wat kan ik juist doen, als het binnen mijn mogelijkheden ligt dan wil ik zeker helpen.
DePurpereWolf

Ik moet eerst eens opschrijven hoe ik het ook al weer gedaan heb, welke software enzo, en dan dat bestand naar jou sturen.

Ik zal kijken of ik daar morgen tijd voor kan vrijmaken.

Probeer maar wat uit op flash en zet het op het net.
Ruben01

Ik heb de werking van de grafiek proberen te achterhalen.

In het bestand zie ik dat je een aantal GotoAndStops hebt ingevoerd maar ik begrijp nog niet de volledig werking (hoe weet Flash naar welke punten juist, werkt dit met coordinaten en waar geef je deze in ?), als jij die belangrijke mijlpalen nog wat kunt accentueren is het eigenlijk voldoende en kan ik het later nog wel eens beter bekijken.
DePurpereWolf

Het heeft geen haast, en ik heb liever dat je het begrijpt, anders ben ik bang dat ik alles zelf aan het maken ben. Ik hou liever van een samenwerking.

Ik heb 3 of 4 jaar geleden voor school een filmpje gemaakt samen met een klasgenoot: www.pitam.nl/jaappitam/9.swf Dat kwam er toen ook op neer dat ik het hele flash gebeuren deed, en hij 'theoretisch achtergrond' gaf. Hij had liever gewoon meegeholpen.

Dus, in de actionscript staat: punten.GotoAndStop(1);

Dit betekend: movieclip 'punten', ga naar frame 1 en stop dan.

Als je op de root-pagina de punten grafiek aan klikt, zie je in de properties balk dat ik dat de movieclip naam 'punten' heb gegeven.

Hetzelfde geldt voor de 'positie' grafiek.

De reden om het zo te doen is zodat de eerste pagina niet te vol raakt. Het gebruik maken van 'nested-symbols' maakt het veel overzichtelijker.
Ruben01

DePurpereWolf schreef:Het heeft geen haast, en ik heb liever dat je het begrijpt, anders ben ik bang dat ik alles zelf aan het maken ben. Ik hou liever van een samenwerking.

Ik heb 3 of 4 jaar geleden voor school een filmpje gemaakt samen met een klasgenoot: www.pitam.nl/jaappitam/9.swf Dat kwam er toen ook op neer dat ik het hele flash gebeuren deed, en hij 'theoretisch achtergrond' gaf. Hij had liever gewoon meegeholpen.
Knap gedaan, met dat vergrootglas en de bewegende atomen, ... pi.gif .
DePurpereWolf schreef:Dus, in de actionscript staat: punten.GotoAndStop(1);

Dit betekend: movieclip 'punten', ga naar frame 1 en stop dan.

Als je op de root-pagina de punten grafiek aan klikt, zie je in de properties balk dat ik dat de movieclip naam 'punten' heb gegeven.

Hetzelfde geldt voor de 'positie' grafiek.

Oké, ik al die dingen kunnen terugvinden van positie en punten.

Kan je mij vertellen waarom je dat 11 keer gaat toepassen ?
DePurpereWolf

Ik begrijp je vraag niet, er zijn 11 mijlpalen dus heb ik het opgedeeld in 11 stappen.

Dit is zo gedaan zodat ik er 11 geluidsfragmenten bij kan doen.
Ruben01

DePurpereWolf schreef:Ik begrijp je vraag niet, er zijn 11 mijlpalen dus heb ik het opgedeeld in 11 stappen.

Dit is zo gedaan zodat ik er 11 geluidsfragmenten bij kan doen.
Oké, ik dacht al dat het daar met te maken had.

Hoe kun je nu juist die trendlijn erbij zetten die door de 11 mijlpalen gaat want ik denk dat ik die gotoandstop commando's niet volledig begrijp doordat het niet compleet is het filmpje ?
DePurpereWolf

Door CTRL+L in te drukken zie je de lijst van symbolen, vanaf daar kun je ze in de film slepen. Je kunt er ook op dubbelklikken, en dan word je naar de desbetreffence symbool gebracht.
Ruben01

Door CTRL+L in te drukken zie je de lijst van symbolen, vanaf daar kun je ze in de film slepen. Je kunt er ook op dubbelklikken, en dan word je naar de desbetreffence symbool gebracht.
Is het dan de bedoeling dat met het symbool trendline (het stukje paarse lijn) de curve moet gemaakt worden ?

Als dat zo is dan lijkt het wel onauwkeurig, niet dat nauwkeurigheid van zeer groot belang is maar het zal toch niet gemakkelijk zijn.

Met welke functie kan je die Movie Clip het makkelijkst verdraaien zodat je de curve kan laten stijgen ?

Terug naar “IT en informatica”