FlorianK
Artikelen: 0

Re: [Boinc] challenge

1staat op 42,7%, de rest op 53, 54 en 55%. Ze staan nu 36 uur aan; nog zo'n 27 uur te gaan.

De houtje-touwtje(-tairapje)-opstelling die ik heb gemaakt met twee extra ventilatoren helpt wel! De pc is nu ongeveer even warm als wanneer ik hem aanhad zonder Boinc te draaien. ;)
dus.
Arjant2

De eerste punten zijn binnen!

Momenteel op een 23e plaats, maar willen we dat vasthouden dan hoop ik toch wel dat er nog wat mensen aan het boincen zijn ;)
Arjant2

20e plaats ;-)

weer 2 WU's afgerond
FlorianK

Waarom is Arjant2 bij 'participants' de enige die in de lijst staat van Wetenschapsforum?

(met achter zijn naam alle 141997.55 punten die Wetenschapsforum heeft verzameld)

edit: Oh, ik zie al wat mijn probleem is. Bij mijn ingeleverde dingesten staan bij de Sierpinsky-taken alleen 'in uitvoering' en 'Fout tijdens verwerking'.

Beetje jammer als ik dat bij elkaar optel. 563.410 seconden cpu-/looptijd verpest. Dat is 156,5 uur. En dat is 52 uur per mislukte taak. Mooi zonde.
dus.
Arjant2

wellicht omdat er nog niemand anders punten heeft ingeleverd?

Hoever ben jij?

Dat zijn inderdaad wel mijn punten dus dat klopt op zich wel...

Ik hoop dat er nog meer mensen bezig zijn dan alleen jij en ik...

anders wordt het erg lastig!
Arjant2

FlorianK schreef:Waarom is Arjant2 bij 'participants' de enige die in de lijst staat van Wetenschapsforum?

(met achter zijn naam alle 141997.55 punten die Wetenschapsforum heeft verzameld)

edit: Oh, ik zie al wat mijn probleem is. Bij mijn ingeleverde dingesten staan bij de Sierpinsky-taken alleen 'in uitvoering' en 'Fout tijdens verwerking'.

Beetje jammer als ik dat bij elkaar optel. 563.410 seconden cpu-/looptijd verpest. Dat is 156,5 uur. En dat is 52 uur per mislukte taak. Mooi zonde.
dat is zonde zeg? zijn ze alle 4 mislukt?

betekent dat je systeem toch niet helemaal stabiel is. Wellicht beter om er maar 2 of 3 tegelijk te doen.

DAR heeft ook zijn eerste 4 WU's ingeleverd. Netjes!

Plaats 19 staan we momenteel
Dar

Maar waarom zijn mijn 4 WU's minder waard dan die van Arjant2 ?
Arjant2

dat begrijp ik ook niet helemaal, er zitten overal kleine verschillen tussen.

Ik heb overigens zojuist nog 2 pc's er bij aan gezet.

Nog een E8400 en een AMD X2 B55.

Dus een totaal van 5 dual cores nu.

Toch is dit nu typisch een toepassing waarbij je het nut ziet van een quadcore. Je vouwt met die quadcore bijna net zo snel als mijn 2 dualcores.
FlorianK

betekent dat je systeem toch niet helemaal stabiel is. Wellicht beter om er maar 2 of 3 tegelijk te doen.
Dat is een ding dat zeker is. M'n pc is afgelopen dagen al twee keer vastgelopen. Helemaal vast. Misschien dat toen die taken ook zijn verpest.

Knap lullig, want als ik afgelopen jaar ergens geld in heb gestoken, dan is het wel in die pc.

Er is in ieder geval al wel 1 taak ingeleverd; 37370 punten zijn iig alvast binnen.
dus.
Arjant2

We staat momenteel op een 28e plaats. De top 30 moeten we toch wel vast kunnen houden zou ik zeggen!

Florian is jouw pc overgeklokt? of loopt die gewoon op stock?
FlorianK

Hij is niet overgeklokt.

Ik vermoed dat het probleem ontstaat door te veel gegevensstromen naar m'n videokaart; dat m'n moederbord dat niet aankan. Het was een tijd geleden veel erger, maar werd verminderd door het kopen van een nieuw moederbord. Misschien heb ik er toen toch alsnog iets te veel op bezuinigd en is het af en toe nog steeds prut.
dus.
Arjant2

draai je ondertussen ook nog GPU WU's dan??

Die zou ik zeker even uitzetten hoor. Want deze LLR's zijn erg zwaar voor je pc, en als je GPU tasks tegelijk draait kan dat zeker vastlopers veroorzaken.

Als ik dat doe in combinatie met zware WU's dan krijg ik ook dat mijn systeem steeds niet reageert...
FlorianK

Nee, dat niet eens, maar dat betekent niet dat m'n kaart niet gloeiend heet kan worden (aan de bovenkant, niet aan de processorkant). Dat betekent dus dat er wel aardig wat stroom doorheen gejaagd wordt, ook al zegt het ATI Catalyst Control Center dat de activiteit van beide GPU's 0% is.

(voordat je zegt dat het misschien de temperatuur is van de videokaart die ervoor zorgt dat het systeem instabiel wordt: dat is op zich waar, maar ik heb voordat ik met Primegrid begon twee extra fans in m'n kast gehangen die over de bovenkant van de kaart blazen. Nu wordt ie niet meer zo warm: ik kan de bovenkant van de kaart zowaar langer dan 15 seconden aanraken)
dus.
Arjant2

erg vreemd... je zou zeggen dat er dan toch iets niet goed is met je videokaart... die zou niet zo heet mogen worden.

Heb je al eens gekeken met Hmonitor hoe heet je grafische kaart wordt?

http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

We staan nu op plek 27, de hoogst mogelijk haalbare denk ik, het team boven ons heeft wel een gaatje geslagen.

Zou mooi zijn als we in ieder geval dit vast kunnen houden!

DPC staat in ieder geval een flink stuk onder ons dus dat houden we normaliter wel vol.
Arjant2

Florian draait nu ook lekker ](*,)

Plek 27 moeten we kunnen vasthouden, en misschien met een beetje geluk en als Redmess ook door knalt dat we de 26e plaats kunnen redden.

Terug naar “IT en informatica”