wat je nou zegt de hele tijd is echt geen goede argument...!!Het draagt bij, maar het is een druppel op de gloeiende plaat. Daar merkt de plaat niets van. Pas als je de plaat overgiet met koud water dan zal de plaat afkoelen. Maar alleen de stekker eruit trekken heeft een blijvend effect.
even kort samen gevat hoe ik jou argument opvat:
je hebt een probleem, die ga je pas oplossen als je de perfecte oplossing ervoor hebt gevonden.
voorbeeld 1
stel je voor je huis staat in brand. zal je dan eerst wachten tot dat er een helikopter langs komt die genoeg water mee heeft om je huis in een keer te doven.
of
zal je een emmer pakken en proberen je huis te doven. ook al weet je dat het nooit zal lukken om in je eentje die huis te blussen.
maar toch
ga je proberen te blussen athans dat zou ik doen
dus jij gaat pas op gas rijden als eerst andere tientallen miljarden mensen een goede voorbeeld hebben gegeven.Dat maakt evenveel uit als dat je uit milieuoverweging een auto op gas gaat rijden ipv benzine. Het lost het totale probleem niet op, het is een druppel op een gloeiende plaat.Je lost het pas op als je de autofabrikanten ervan overtuigd dat ze geen diesel en benzine auto's meer moeten produceren. En aan die kant van de discussie begeef ik me.
vind je dat niet hypocriet!!!!
ik vind het een kleuter agrument..
voorbeeld 3:
Jantje en Pietje zitten in de klas. ze spugen allebei op de raam.
juf zegt: "jantje wil je niet meer op het raam spugen"
Jantje zegt : "ja maar pietje doet het ook laat hem eerst maar stoppen"
juf zegt: "Pietje wil je niet meer op het raam spugen"
Pietje zegt: "ja maar Jantje doet nog steeds laat hem eerst maar stoppen"
zo kan je door gaan en komt er helemaal geen oplossing
Conclusie
het is al aangetoond dat het eten van vlees slecht voor je gezondheid is.
veel ziekte's worden ook grotendeels veroorzaakt door het eten van vlees.
al die pesten(gekke koeieziekte, varkenspest, kip...) enz. enz..
ik ben wel met je eens dat planten ook iets is dat leeft.Dat is gewoon mijn standpunt. Als je het erg vind dat dieren lijden en ze daarom niet wilt eten dan moet je ook geen plantaardig voedsel eten, geen vis eten (wat deel van de vegetariërs wel doen) geen vliegen doodmeppen en geen muizenvallen oid plaatsen. Doe je dat wel, dan ben je gewoon hypocriet.
maar er zit een groot verschil tussen dieren en planten.
en met al die andere dieren die je opnoemt heb je ook gelijk. insecten zijn ook wezens.
als je echt perfect wilt leven moet je ook zo leven hoe jij het beschrijft.!
er zijn genoeg mensen in india die zo leven. helemaal alleen op de himalaya met een glas water..
maar als dat je niet lukt moet je niet alles gaan vreten wat los en vast zit alleen omdat het je niet lukt om perfect te zijn.
probeer in iig die richting op te gaan.
wat hiervoor al gezegd werd, dit is geen kwestie van alles of niets
en voor alle mensen die in de 10 geboden geloven.. en toch vlees eten
"gij zult niet doden"
als god daarmee alleen het doden van mensen bedoelde waarom zou hij dan het woordje moorden niet gebruikt hebben. en kom niet zeggen dat het woord 'moorden' toen nog niet bestond en bestond al wel...
we moeten god woord niet interpreteren
we moeten het accepteren zoals het is.
als alle geloven dat nou zou doen zou er maar 1 relegie zijn.
ik geloof er ook dat er maar 1 religie bestaat
door het verschillend te interpreteren is die ene religie uit gelopen op verschillende geloven.