Hitparade team Wetenschapsforum week 3
Om de leden van Boincend wetenschapsforum enthousiast te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. De winnaars worden geprezen, de verliezers belachelijk gemaakt.
![Zeer gelukkig :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Een beetje competitie in naam der Wetenschap kan best.
Team vooruitgang
Er is veel gebeurd sinds de laatste update. Het wetenschapsforum team staat nu op plaats
11.286.
Das zo'n 1000 lager dan laatste week, we hebben dus goed doorgewerkt en als het zo door gaat duurt het niet lang voordat we in de top 10k komen te staan.
De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien. Het lijkt wel of ze steeds sneller en sneller gaan. Een goede groeier is QMC (Quantum Monte Carlo) en er zijn een paar nieuwe bijgekomen: Leiden Classical, POEM@home en World Community Grid.
![wk3_points](./download/file.php?id=1155&sid=41e66a0858432e59ecfb93a8507d0c60)
- wk3_points 1073 keer bekeken
Legenda:
- Blauw: Seti@home
- Oranje: Einstein@home
- Roze: Rosetta@home
- Groen: Climateprediction.net
- Wit: Spinhenge@home
- Beige: ABC@home
- Geel: Proteins@home
- Lichtgroen: Quantum Monte Carlo at Home
- Donkeroranje: LHC@home
- Donkerbruin: Leiden Classical
- Geel: POEM@home
- Huidskleur: World Community Grid
Dat zijn dus 12 projecten waarin wetenschapsforum mee helpt (13 als je Folding mee telt, maar daar hebben we het hier niet over.)
We hebben
145,804.81 punten nu, we komen dus bijna bij een nieuwe mijlpaal, al is het natuurlijk een beetje een nep mijlpaal: 150k. Zei ik vorige keer nog dat we meer leden nodig hadden, volgens mij is mijn vraag beantwoord.
Vorige week kwam Nick House er bij. Deze week verwelkomen we
Xochipilli, Rayk en Lauren
Gijs van der Bent zijn we nog steeds kwijt, hij heeft zich denk ik bij een andere groep gevoegd. De verader!
De leden zijn als volgt: 19 leden: 9 Belgen, 7 Nederlanders, 1 Ier, en 2 internationale.
Hiervan zijn er dus maar 10 actief. We hebben nu wel een probleem, omdat dit meer een Belgisch team aan het worden is dan een Nederlands team. Ik hou het nog even op Nederlands omdat ik weet dat die Ier eigenlijk een Nederlander is. Maar nog een Belg erbij, en dit word een Belgisch team.
Plaats in Nederland:
104 nog een beetje en we zitten in de top 100.
Plaats in Belgie (officieus):
35
De volgende grafiek laat zien hoe de actieve leden onderling presteren.
![wk3_users](./download/file.php?id=1154&sid=41e66a0858432e59ecfb93a8507d0c60)
- wk3_users 1077 keer bekeken
Erg constante gegevens weer. We verwelkomen Mendelevium die zijn pc weer heeft aangezet, mischien hebben deze hitparades dus wel effect. Ook is de nieuwe Rayk een flinke stijger, terwijl hij er nog maar even bij zit. Hopelijk horen we daar nog meer van in de toekomst. Er zijn weinig dalers, wat resulteerd in een grote groei van ons puntenaantal.
Hop Hop Hop, Boinc in Galop
Link naar stats:
http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl
en
http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929