Ruben01
Artikelen: 0

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

DePurpereWolf schreef:Climate prediction heeft inderdaad onnoemelijk lange projecten. Maar volgens mij zorgt hij wel voor een constante puntenstroom. Dus je kunt al na een uur of 25 punten binnenkrijgen, terwijl het project nog niet af is.

Het klimaat word gesimuleerd van 1800 naar 2000 geloof is, dus daar doet hij lang over. Je hebt echter een dual core, dus zal het wel goed komen. Je zult er waarschijnlijk dus 4, 4 maanden over doen, maar volgens mij zul je al eerder punten krijgen.

Anders kun je een klein project als abc@home bij zetten, dat duurt soms maar een uur. Nederlands project ook.
Dat van die punten wist ik niet.

Als je idd een dual core hebt dan gaat hij per Work-unit 1 core benutten. Hij kan dus niet 2 keer zo snel die Climate afwerken maar zoals DPW zegt kan je wel makkelijk een klein project erbij nemen ;) .

Voor chess zullen we spijtiggenoeg moeten wachten. Het aanmaken van nieuwe accounts daar is uitgeschakeld en je hebt een account nodig voor een nieuw team aan te maken.

Misschien moet eens iemand anders proberen maar ik denk niet dat het aan men pc ligt.

http://www.chess960athome.org/alpha/
jhnbk

Helaas, chess960 speel ik regelmatig.

Euhm het is niet zo dat mijn pc dag en nacht op staat dus het zal wel lang duren.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Ruben01

Helaas, chess960 speel ik regelmatig.
Ik zal binnekort nog wel eens kijken of het lukt. Als er iets veranderd dan krijg je het wel te horen.
Euhm het is niet zo dat mijn pc dag en nacht op staat dus het zal wel lang duren.

Hoeft ook niet hoor, we zien je wel verschijnen in de statistieken. Elk uurtje extra dat een pc meedoet is mooi meegenomen. Wanneer het niet lukt voor de deadline dat je pc zo weinig aanstaat dan is het zinloos maar dat is bijna onmogelijk denk ik.
Mendelevium

Gaat traag. 456 uren om iets af te leveren.
Ik heb een QMC staan van 224 uur die ik moet inleveren voor 12/03/2008 en na 2 uur bezig te zijn is er al 21 uur af, hij zou nu nog 203 uur duren, die tijdsaanduidingen kloppen niet altijd. Als je het zelf uitrekent zit je er soms dichter bij (gewoon kijken hoelang hij over vb. 10% doet)
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!

"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)
Korot

Inderdaad, ze kloppen niet altijd. Ik heb nl. een ABC@home lopen, hij zij dat hij 1u zou duren, is nu ongeveer 3 1/2u geworden...
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=59
Ruben01

Inderdaad, ze kloppen niet altijd. Ik heb nl. een ABC@home lopen, hij zij dat hij 1u zou duren, is nu ongeveer 3 1/2u geworden...
Je bent blijkbaar nieuw ?

Ben je ook ingeschreven bij het Wetenschapsforum BOINC team ?

Die benaderingen zijn inderdaad niet altijd even correct. Soms zijn ze zeg maar tot op de minuut juist en andere keren zitten ze er wel wat naast.

Zeker in het begin tijdens het eerst uur bij een grote taak moet hij zo even zijn draai wat vinden en kan hij niet meteen correct zeggen hoe lang het gaat duren.

Wanneer je kijkt naar je processortijd als hij 10% heeft afgewerkt en je vermenigvuldigd die tijd met factor 10 dan weet je meestal wel heel goed wanneer hij ongeveer klaar gaat zijn hoor.

De laatste procent kan misschien wel iets sneller gaan want ik heb eens ergens gelezen (weet al niet meer waar) dat die work units in een aantal stukken opgedeeld zitten en er op het einde een makkelijk stukje zit vooraleer hij gaat verzenden. Ik weet niet of je der veel van gaat merken.

Die tijden zijn niet perfect maar ik denk niet dat we mogen klagen, als je de floding software gaat bekijken daar kom je wel enkele andere zaken tegen :D .
Korot

Ruben01 schreef:Je bent blijkbaar nieuw ?

Ben je ook ingeschreven bij het Wetenschapsforum BOINC team ?
Ja, ik ben nieuw en ja, ik heb me ingeschreven bij het Wetenschapsforum team.

Ruben01

Ja, ik ben nieuw en ja, ik heb me ingeschreven bij het Wetenschapsforum team.
Fantastisch :D .

Zien we jou wel verschijnen in de statistieken als nummer 20 of 21 :D .

Heb je soms een idee met welke processor je bezig bent: single core, dual core, quad core, ... ?

Als je meerdere cores hebt dan kan je aan meerdere taken tegelijkertijde werken.
DePurpereWolf

Hitparade team Wetenschapsforum week 3

Om de leden van Boincend wetenschapsforum enthousiast te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. De winnaars worden geprezen, de verliezers belachelijk gemaakt. :D Een beetje competitie in naam der Wetenschap kan best.

Team vooruitgang

Er is veel gebeurd sinds de laatste update. Het wetenschapsforum team staat nu op plaats 11.286.

Das zo'n 1000 lager dan laatste week, we hebben dus goed doorgewerkt en als het zo door gaat duurt het niet lang voordat we in de top 10k komen te staan.

De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien. Het lijkt wel of ze steeds sneller en sneller gaan. Een goede groeier is QMC (Quantum Monte Carlo) en er zijn een paar nieuwe bijgekomen: Leiden Classical, POEM@home en World Community Grid.
wk3_points
wk3_points 1073 keer bekeken
Legenda:
  • Blauw: Seti@home
  • Oranje: Einstein@home
  • Roze: Rosetta@home
  • Groen: Climateprediction.net
  • Wit: Spinhenge@home
  • Beige: ABC@home
  • Geel: Proteins@home
  • Lichtgroen: Quantum Monte Carlo at Home
  • Donkeroranje: LHC@home
  • Donkerbruin: Leiden Classical
  • Geel: POEM@home
  • Huidskleur: World Community Grid
Dat zijn dus 12 projecten waarin wetenschapsforum mee helpt (13 als je Folding mee telt, maar daar hebben we het hier niet over.)

We hebben 145,804.81 punten nu, we komen dus bijna bij een nieuwe mijlpaal, al is het natuurlijk een beetje een nep mijlpaal: 150k. Zei ik vorige keer nog dat we meer leden nodig hadden, volgens mij is mijn vraag beantwoord.

Vorige week kwam Nick House er bij. Deze week verwelkomen we Xochipilli, Rayk en Lauren

Gijs van der Bent zijn we nog steeds kwijt, hij heeft zich denk ik bij een andere groep gevoegd. De verader!

De leden zijn als volgt: 19 leden: 9 Belgen, 7 Nederlanders, 1 Ier, en 2 internationale.

Hiervan zijn er dus maar 10 actief. We hebben nu wel een probleem, omdat dit meer een Belgisch team aan het worden is dan een Nederlands team. Ik hou het nog even op Nederlands omdat ik weet dat die Ier eigenlijk een Nederlander is. Maar nog een Belg erbij, en dit word een Belgisch team. :D

Plaats in Nederland: 104 nog een beetje en we zitten in de top 100.

Plaats in Belgie (officieus): 35

De volgende grafiek laat zien hoe de actieve leden onderling presteren.
wk3_users
wk3_users 1077 keer bekeken
Erg constante gegevens weer. We verwelkomen Mendelevium die zijn pc weer heeft aangezet, mischien hebben deze hitparades dus wel effect. Ook is de nieuwe Rayk een flinke stijger, terwijl hij er nog maar even bij zit. Hopelijk horen we daar nog meer van in de toekomst. Er zijn weinig dalers, wat resulteerd in een grote groei van ons puntenaantal.

Hop Hop Hop, Boinc in Galop

Link naar stats: http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl

en http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929
RaYK

ik denk dat boinc iets heeft als een winkel.. als er niemand binnen is dan ga je ook minder rap naar binnen gaan, maar als je ziet dat er wat volk in de winkel staat dan ben je rapper geneigt om ook binnen te gaan.. if you catch my drift :D

update, heh een hitparade, goed idee :D nu kan ik volgen wat ik precies doe, ik raak er niet aan uit met al die verschillende stats websites :D
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)
Ruben01

DePurpereWolf schreef:We hebben nu wel een probleem, omdat dit meer een Belgisch team aan het worden is dan een Nederlands team. Ik hou het nog even op Nederlands omdat ik weet dat die Ier eigenlijk een Nederlander is. Maar nog een Belg erbij, en dit word een Belgisch team. :D

Plaats in Nederland: 104 nog een beetje en we zitten in de top 100.

Plaats in Belgie (officieus): 35
Als er dan opnieuw een Nederlander gaat bijkomen dan moeten we terug switchen ?

Ik weet niet of dat wel zo'n goed idee is. Je ziet natuurlijk wel duidelijk dat we in Belgie veel beter in de ranking zouden staan maar wanneer we dat in Nederland kunnen verwezenlijken dan hebben we toch wel een knappere presatatie neergezet dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit denk ik.

Zolang we maar blijven stijgen :D .
RaYK

dan nog we zitten bijna in de top 100, zou echt zonde zijn om nu weg te lopen
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)
DePurpereWolf

Ik probeer alleen maar meer mensen aan het boincen te krijgen. Hier komt een kwart Belgen terwijl ze de helft aan het BOINCen doen, dus inderdaad, lijkt het me wel een keer leuk om te switchen. Als er dan weer meer Nederlanders komen, switch ik gewoon weer terug. :0)
Korot

Ruben01 schreef:Fantastisch :D .

Zien we jou wel verschijnen in de statistieken als nummer 20 of 21 :D .

Heb je soms een idee met welke processor je bezig bent: single core, dual core, quad core, ... ?

Als je meerdere cores hebt dan kan je aan meerdere taken tegelijkertijde werken.
Ik heb volgens mij een single core.

Mendelevium

Vandaag heb ik eindelijk freekie2 ingehaald en daardoor een plaatsje gestegen maar vanavond zal RaYK me wel weer ingehaald hebben waardoor ik 13de blijf. Maar de aansluiting met Kasper en MH Uitterhoeven is bijna gemaakt waardoor het niet zo lang meer duurt of ik sta 11de. Daarna is enkel nog Sjakko bereikbaar. Voor Jeroen Meijer kom ik te laat want tijdens de lesweken staat mijn computer enkel 's avonds aan tijdens het 'studeren'. Nu tijdens de blok/examens staat hij de hele dag aan dus mijn tempo zal dalen eens de examens gedaan zijn; waar examens niet allemaal goed voor zijn :D
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!

"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)

Terug naar “IT en informatica”