RaYK schreef:hey,
ben nieuw, heb mij gisternochtend ingeschreven, ik heb wetenschapsforum wel aangeklikt als team, maar is er ook ergens een plaats waar ik dit kan checken? want in het programma zelf staat er niets van vermeld.
Welkom, dat team toevoegen zou je normaal wel moeten kunnen zien in de BOINC manager. Hieronder een kleine uitleg met enkele afbeeldingen:
3. Toevoegen van projecten:
Het toevoegen van een project en team gebeurd op de volgende manier:
- Ga via het menu 'projectbeheer' naar 'Project toevoegen'; Je moet mischien naar 'Advanced View' gaan
- Wanneer je op 'Project toevoegen geklikt hebt krijg je een venster waar je op 'Volgende' moet klikken;
- In het nieuwe venster dat je nu verkrijgt klik je onderaan op de hyperlink;
- Door te klikken op de hyperlink gaat de Berkeley Open Infrastructure for Network Computing webpagina geopend worden in je standaard browser. Op deze pagina klik je op 'Kies' projecten zoals op de onderstaande afbeelding is weergegeven.
- Nu kom je op een pagina terecht waar alle projecten in een lijst staan waaraan je kan meewerken. Wanneer je bijvoorbeeld wil meewerken aan ABC@home dan moet je de URL die achter ABC@home ( http://abcathome.com/ ) staat selecteren en kopiëren.
- Wanneer je de link hebt van het project waaraan je wil meedoen ga je terug naar de BOINC manager waar het venster 'Project toevoegen' nog wordt weergegeven. De URL die op je klembord staat ga je plakken in de textbox naast 'Project URL' zoals in de onderstaande afbeelding:
- In het volgende venster: 'Gebruikers Informatie' vul je je e-mailadres en wachtwoord in. Vervolgens klik je op volgende.
- De laatste stap voordat het project is toegevoegd is op 'Voltooien' klikken.
Wanneer je meerdere projecten wil toevoegen herhaal je de bovenstaande stappen !
3. Toevoegen van een team:
De laatste stap bij het toevoegen van een wetenschappelijk project aan je BOINC manager was klikken op 'Voltooien', wanneer je dit hebt uitgevoerd wordt er automatisch een webpagina geopend in je browser.
Op deze webpagina vul je een naam en land in.
Wanneer je op 'OK' hebt geklikt krijg je een nieuwe webpagina waar je verschillende zaken zoals je team kan instellen. De de opbouw van de webpagina die je krijgt bij de verschillende projecten is bijna identiek, de opmaak (meestal de achtergrond) kan wel eens verschillen tussen de verschillende projecten.
- Voor het instellen van het team klik je op 'find a team':
- Als teamnaam vul je in: wetenschapsforum en daarna klik je op 'Search' zoals hieronder wordt weergegeven.
- De search functie zal nu 2 teams geven:wetenschapsforum en wetenschapsforum.nl. Het team dat jij moet kiezen is wetenschapsforum. Het is ZEER BELANGRIJK dat je het juist team kiest omdat anders je credits niet metellen bij de teamcredits.
Wanneer je
wetenschapsforum aanklikt krijg je enkele gegevens over het team en moet je op 'join' klikken.
Tenslotte klik je nog een keer op 'Join team' en daarna krijg je de melding 'You have joined Wetenschapsforum'.
Dit wil zeggen dat je succesvol
wetenschapsforum als team hebt toegevoegd.
Vanaf dat je eerste workunit is afgewerkt en geupload krijg je een aantal credtis (het aantal credits is afhankelijk van de workunit), deze credits zullen na ongeveer 1 dag zichtbaar zijn in de
statistieken. Op het moment dat je opgenomen bent in die statistieken zie je of alles correct verlopen is. Wanneer dit niet zo is dan moet je dat zo snel mogelijk melden in het Distributed Computing forum zodat mensen die vertrouwd zijn met BOINC je kunnen verderhelpen.
4. Bekijk de vooruitgang van je projecten:
Om te kijken of alles goed gaat is het belangrijk dat je weet waar je informatie kunt vinden in de 'Boinc Manager'.
De volgende afbeelding laat het eerste tabblad zien, dit is de Boinc manager in 'advanced view'.
Het tabblad 'Projecten' toont informatie over de instellingen van al je projecten. Het is belangrijk eerst na te gaan of alles klopt. Zorg er voor dat de account en team voor alle projecten goed zijn ingevuld (C.). Klopt de informatie niet, maar heb je die net wel bijgewerkt? Klik dan 'Project Bijwerken' (A.). Als je de informatie nog niet hebt bijgewerkt moet je naar de website van het project gaan. Een snelkoppeling is te vinden onder 'Websites' (B.) Na het bijwerken van de informatie op de website moet je de informatie weer bij de tijd brengen door op 'Project Bijwerken' (A.) te drukken
ps: owja, ik ben belg dus ik stel de balans mss in evenwicht?
jhnbk heeft zich gisteren ook aangesloten bij het team, hij heeft nog geen punten omdat zijn eerste project blijkbaar al meteen een harde is (hangen dan als tegenprestatie veel puntje aan vast).
Hij is ook Belg dus dan is er één Belg meer, "wat een inhaalbeweging" een tijdje geleden stonden we nog 3 personen achter
.
Wanneer je in de statistieken komt dan zien we het wel en krijg je net als hierboven al gebeurd is een plaatje met je naam een een Welkom van het ganse team
.