Ruben01
Artikelen: 0

Re: [Boinc] Nieuwe leden boinc@wetenschapsforum

Nr. 18 is er en deze plaats staat op naam van Lauren !! :D

Ondertussen wel al naar 17 geschoven :D .

Afbeelding

Het team komt ook een beetje in evenwicht: 9, Nederlanders, 8 Belgen en 1 Internationaal.

Nog even vermelden dat we ondertussen lekker doorstromen naar de top 10 000, gisteren zijn onder de 12 000 gedoken. Momenteel nog 1889 plaatsen.

Kleine rekensom:

1889 plaatsen met een gemiddelde van 82 plaatsen per dag komt op 23 dagen. Over een goeie 3 weken zijn we dus een top 10 000 team :D .

In de Nederlandse top staan we op 109 en daar gaan we binnen een 2-tal weekje in de magische top 100 schuiven.

Januari en februari gaat feesten worden :( .
Jan van de Velde
Moderator

Het team komt ook een beetje in evenwicht: 9, Nederlanders, 8 Belgen en 1 Internationaal.
da's uit balans. Dat zijn teveel Belgen (of te weinig Nederlanders, net hoe je het bekijkt)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Ruben01

da's uit balans. Dat zijn teveel Belgen (of te weinig Nederlanders, net hoe je het bekijkt)
Ik zeg dat het in balans aan het komen is :D .

Als je weet dat we nog met 5 Belgen geweest zijn tegenover 8 of 9 Nederlanders dan komt het volgens mij in balans.
RaYK

hey,

ben nieuw, heb mij gisternochtend ingeschreven, ik heb wetenschapsforum wel aangeklikt als team, maar is er ook ergens een plaats waar ik dit kan checken? want in het programma zelf staat er niets van vermeld.

iow

ps: owja, ik ben belg dus ik stel de balans mss in evenwicht? ;)
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)
Ruben01

RaYK schreef:hey,

ben nieuw, heb mij gisternochtend ingeschreven, ik heb wetenschapsforum wel aangeklikt als team, maar is er ook ergens een plaats waar ik dit kan checken? want in het programma zelf staat er niets van vermeld.
Welkom, dat team toevoegen zou je normaal wel moeten kunnen zien in de BOINC manager. Hieronder een kleine uitleg met enkele afbeeldingen:

3. Toevoegen van projecten:

Het toevoegen van een project en team gebeurd op de volgende manier:
  • Ga via het menu 'projectbeheer' naar 'Project toevoegen'; Je moet mischien naar 'Advanced View' gaan

Afbeelding
  • Wanneer je op 'Project toevoegen geklikt hebt krijg je een venster waar je op 'Volgende' moet klikken;
  • In het nieuwe venster dat je nu verkrijgt klik je onderaan op de hyperlink;

Afbeelding
  • Door te klikken op de hyperlink gaat de Berkeley Open Infrastructure for Network Computing webpagina geopend worden in je standaard browser. Op deze pagina klik je op 'Kies' projecten zoals op de onderstaande afbeelding is weergegeven.

Afbeelding
  • Nu kom je op een pagina terecht waar alle projecten in een lijst staan waaraan je kan meewerken. Wanneer je bijvoorbeeld wil meewerken aan ABC@home dan moet je de URL die achter ABC@home ( http://abcathome.com/ ) staat selecteren en kopiëren.
  • Wanneer je de link hebt van het project waaraan je wil meedoen ga je terug naar de BOINC manager waar het venster 'Project toevoegen' nog wordt weergegeven. De URL die op je klembord staat ga je plakken in de textbox naast 'Project URL' zoals in de onderstaande afbeelding:

Afbeelding
  • In het volgende venster: 'Gebruikers Informatie' vul je je e-mailadres en wachtwoord in. Vervolgens klik je op volgende.
  • De laatste stap voordat het project is toegevoegd is op 'Voltooien' klikken.
Wanneer je meerdere projecten wil toevoegen herhaal je de bovenstaande stappen !

3. Toevoegen van een team:

De laatste stap bij het toevoegen van een wetenschappelijk project aan je BOINC manager was klikken op 'Voltooien', wanneer je dit hebt uitgevoerd wordt er automatisch een webpagina geopend in je browser.

Op deze webpagina vul je een naam en land in.

Wanneer je op 'OK' hebt geklikt krijg je een nieuwe webpagina waar je verschillende zaken zoals je team kan instellen. De de opbouw van de webpagina die je krijgt bij de verschillende projecten is bijna identiek, de opmaak (meestal de achtergrond) kan wel eens verschillen tussen de verschillende projecten.
  • Voor het instellen van het team klik je op 'find a team':

Afbeelding
  • Als teamnaam vul je in: wetenschapsforum en daarna klik je op 'Search' zoals hieronder wordt weergegeven.

Afbeelding
  • De search functie zal nu 2 teams geven:wetenschapsforum en wetenschapsforum.nl. Het team dat jij moet kiezen is wetenschapsforum. Het is ZEER BELANGRIJK dat je het juist team kiest omdat anders je credits niet metellen bij de teamcredits.

Afbeelding

Wanneer je wetenschapsforum aanklikt krijg je enkele gegevens over het team en moet je op 'join' klikken.

Tenslotte klik je nog een keer op 'Join team' en daarna krijg je de melding 'You have joined Wetenschapsforum'.

Dit wil zeggen dat je succesvol wetenschapsforum als team hebt toegevoegd.

Vanaf dat je eerste workunit is afgewerkt en geupload krijg je een aantal credtis (het aantal credits is afhankelijk van de workunit), deze credits zullen na ongeveer 1 dag zichtbaar zijn in de statistieken. Op het moment dat je opgenomen bent in die statistieken zie je of alles correct verlopen is. Wanneer dit niet zo is dan moet je dat zo snel mogelijk melden in het Distributed Computing forum zodat mensen die vertrouwd zijn met BOINC je kunnen verderhelpen.

4. Bekijk de vooruitgang van je projecten:

Om te kijken of alles goed gaat is het belangrijk dat je weet waar je informatie kunt vinden in de 'Boinc Manager'.

De volgende afbeelding laat het eerste tabblad zien, dit is de Boinc manager in 'advanced view'.

Afbeelding

Het tabblad 'Projecten' toont informatie over de instellingen van al je projecten. Het is belangrijk eerst na te gaan of alles klopt. Zorg er voor dat de account en team voor alle projecten goed zijn ingevuld (C.). Klopt de informatie niet, maar heb je die net wel bijgewerkt? Klik dan 'Project Bijwerken' (A.). Als je de informatie nog niet hebt bijgewerkt moet je naar de website van het project gaan. Een snelkoppeling is te vinden onder 'Websites' (B.) Na het bijwerken van de informatie op de website moet je de informatie weer bij de tijd brengen door op 'Project Bijwerken' (A.) te drukken
ps: owja, ik ben belg dus ik stel de balans mss in evenwicht? ;)
jhnbk heeft zich gisteren ook aangesloten bij het team, hij heeft nog geen punten omdat zijn eerste project blijkbaar al meteen een harde is (hangen dan als tegenprestatie veel puntje aan vast).

Hij is ook Belg dus dan is er één Belg meer, "wat een inhaalbeweging" een tijdje geleden stonden we nog 3 personen achter :D .

Wanneer je in de statistieken komt dan zien we het wel en krijg je net als hierboven al gebeurd is een plaatje met je naam een een Welkom van het ganse team :D .
RaYK

hoe weet je of projecten zwaar zijn of niet?

ik zit nu in het einstein project maar of die zwaar is of niet heb ik totaal geen idee van
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)
DePurpereWolf

zwaar is mischien niet de juiste woord keuze, een project word in taken opgedeeld die kunnen worden opgelost door de computers. Soms duren deze taken wat langer dan andere. Zo had ik laatst een 'taak' van 125 uur, maar soms ook maar een taak van 1 uur.

Het maakt voor de pc helemaal niks uit, maar ik had in de maand met de 125 uur taak heel lang weinig punten, en ineens 1000 punten erbij. Als je beginnnede boincer bent moet je bij grote taken soms lang wachten voor punten en dat is mischien niet zo leuk.
RaYK

ah ok, ik heb nu 8 taken staan waarvan 4 in status wacht, de andere 4 staan op 94% met elk een processor tijd van 13 uur, ik ga ervanuit dat die andere 4 in gang schieten de moment die eerste 4 gedaan hebben, wat ik wel voorheb is dat als ik een nieuw project wil toevoegen ze zeggen dat mijn login niet klopt :s

Mendelevium

ah ok, ik heb nu 8 taken staan waarvan 4 in status wacht, de andere 4 staan op 94% met elk een processor tijd van 13 uur, ik ga ervanuit dat die andere 4 in gang schieten de moment die eerste 4 gedaan hebben, wat ik wel voorheb is dat als ik een nieuw project wil toevoegen ze zeggen dat mijn login niet klopt :s
Welke projecten zijn dat? Maakt je ook telkens een nieuw account bij dat project? Bij sommige projecten kan je geen nieuw account aanmaken.
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!

"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)
RaYK

mja, ik weet al wat het is, zo te zien moet je bij ieder nieuw project je eerst inschrijven vooraleer je kunt meedoen ik dacht omdat ik al eens een inschrijving had gedaan voor einstein dat die login zou gelden voor alle andere projecten dus ik probeerde in te loggen bij een ander project met m'n einstein login account.. :D

ps: mijn eerste project staat klaar om te rapporteren :D

Ruben01

:D 4 op 94 %, heb je 4 processors in je pc zitten ?

Dat gaat hier vlot lopen heb ik het gevoel, taken van 13 uur daar krijg je toch al wat puntjes voor en wanneer ja dan nog eens 4 tegelijkertijd gaat afwerken :D .
Mendelevium

RaYK schreef:mja, ik weet al wat het is, zo te zien moet je bij ieder nieuw project je eerst inschrijven vooraleer je kunt meedoen ik dacht omdat ik al eens een inschrijving had gedaan voor einstein dat die login zou gelden voor alle andere projecten dus ik probeerde in te loggen bij een ander project met m'n einstein login account.. :D

ps: mijn eerste project staat klaar om te rapporteren :D
Inderdaad je moet je steeds opnieuw inschrijven, en je vliegt er meteen goed in, eerste project al klaar. Goed zo, dat zal snel vooruit gaan.
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!

"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)
RaYK

Ruben01 schreef: :D 4 op 94 %, heb je 4 processors in je pc zitten ?

Dat gaat hier vlot lopen heb ik het gevoel, taken van 13 uur daar krijg je toch al wat puntjes voor en wanneer ja dan nog eens 4 tegelijkertijd gaat afwerken :D .
jup :D

Quadcore, 4 Intel Xeon cpu's @ 1.86Ghz x86

Afbeelding

zo laten draaien, dat komt wel goed :(

Ruben01

RaYK schreef:jup :D

Quadcore, 4 Intel Xeon cpu's @ 1.86Ghz x86

zo laten draaien, dat komt wel goed :D
Een eerste quadcore in ons team.

Dat gaat nogal een knal geven (we zullen die Boinckers eens vlug terug bijbenen :D ).
jhnbk

amai, een quadcore :D dat gaat snel.

Alhoewel een dualcore niet traag is :D
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Terug naar “IT en informatica”