Wat me wel opvalt is dat zowel jij in je reactie als die Wuyts op die site behoorlijk gefocust lijken op medisch zoekwerk. Dat vanwege je studie/beroep?
Waarschijnlijk is mijn opleiding de voornaamste reden waarom ik me hierin verdiept heb.
Zit momenteel in mijn tweede jaar van de bachelor Biomedische laboratoriumtechnologie (laborant ).
Het zal je dan ook niet verwonderen dat het meeste van mijn opzoekwerk inderdaad medisch is. :eusa_whistle:
Heb vorig jaar ook informatievaardigheden in mijn traject gehad. Een vak dat volledig was toegespitst op het vergaren van informatie via internet en literatuur.
Jan van de Velde Geplaatst Vandaag, 22:30
1)
Ik heb trouwens eens naar die librarytoolbar van je gekeken. Ik heb daarmee geen ervaring. Het lijkt me een nuttig ding zo van de buitenkant bekeken, maar wat ik me afvraag, is het voor een huis-tuin-en-keukenzoeker (zoals ik overigens ook ben) de schermruimte waard?
Zou deze toolbar niet direct als een huis-tuin-en-keukenzoeker bestempelen... Hij is vooral van toepassing voor de mensen die in de gezondheidszorg en biowetenschappen zitten.
Toch heeft hij ook enkele mooie 'multidisciplinaire wetenschappelijke zoekkanalen', wetenschappelijke nieuwsfeed van talrijke domeinen en links naar zowel boeken als thesissen. Gezien hij toch wel een vrij mooi zoekoverzicht geeft, kan je hem eventueel installeren en via je brownser hem 'verbergen' tot je hem wilt uitproberen. (aan/uitvinken)
2)
wat betreft je link "onderzoeksstrategie", zoiets zoek ik eigenlijk, maar dan wat praktischer, wat meer gericht op de beginnende zoeker. Desalniettemin wil ik hem toch graag aan de google-handleiding toevoegen voor de gevorderden, want hij geeft hele bruikbare aanwijzingen.
De heer wuyts is een docent in het departement 'Gezondheidszorg & Chemie' van de Katholieke hogeschool te Geel. (België).
Hij is buiten doceren ook nog bezig met de studiebegeleiding (studieplanning, studiemethode, ...).
Er zijn talloze gelijkaardige links te googlen, maar vond deze zowel betrouwbaar als volledig.
Na eventjes verder te zoeken kwam ik snel op b.v. '
http://www.zoekprof.nl/achtergronden/be ... rheid.html' uit.
Hierbij bleken er bijzonder veel overeenkomsten met de google handleiding te zijn. ](*,)
Als je wilt, kan ik na mijn examens (februari), wel eens wat grondiger werk verrichten en mogelijk enkele opmerkingen posten. (a)
Dan kan ik ook eindelijk eens wat doen aan mijn onwetenheid van LaTeX...