Rijzerlo schreef:Geert Wilders trekt Europa in met de PVV om Nederland meer naar de voorgrond te trekken binnen Europa, zijn stellingen zijn verontrustend.
Zo stelt hij dat hij het geld, dat normaal naar Europa gaat, gewoon voor Nederland wil houden. Hij stelt dat Bulgarije en Hongarije toevoegen aan de EU moet worden omgedraaid en dat de toevoeging van Turkije aan de EU helemaal van de baan moet worden geschoven. Hij wil het Europa meer laten focussen naar Nederlands belang.
Persoonlijk vind ik dit verontrustend, omdat dit al een keer eerder is voorgekomen, vlak voordat Hitler de Tweede Wereldoorlog verkondigde. Nu wil ik Wilders daar uiteraard niet mee vergelijken, maar ik kan me voorstellen dat dit volledig in het verkeerde keelgat zal schieten bij veel mensen, niet alleen binnen Nederland, maar vooral ook binnen Europa.
Graag wil ik weten hoe andere mensen hierover denken, heeft iemand een mening?
Ja, er is iemand met een mening en die is de gedachte toegedaan dat jouw vergelijking van bedroevende kwaliteit is. Het enige wat klopt is dat Hitler inderdaad ook Europa inging, maar daar houdt de vergelijking wel mee op. Als je Wilders niet met Hilter wil vergelijken, dan zou ik zeggen: doe dat dan ook niet zodat je je ook niet in allerlei bochten hoeft te wringen om er weer onderuit te komen.
Laat Wilders vooral zijn gang gaan. Dat heet een parlementaire democratie. Toen Donner op democratische gronden de invoering van de sharia niet onmogelijk achtte, liepen evenwel de rillingen over mn rug. Democratie maar afschaffen dan? Is dat het geen je bedoeld te zeggen? Of toch niet en had men Hitler, die democratisch tot een meerderheid geraakte, gewoon moeten doodschieten achter zijn katheder in Neurenberg. Na prof. P. Fortuijn vervolgens maar Rouvoet, want die vertrouw ik eigenlijk ook niet op de lange termijn?
Het zou nu eens zo aardig zijn als je eens aangeeft wat je nu precies van mening bent.