Zijn er nou meer sterren dan zandkorrels ? Heb dit verschillende keren gehoord maar weet niet wat ik er van moet denken
groet
Andy
Moderators: jkien, Michel Uphoff
In het nederlands is dat een biljoen, in het amerikaans een trillion. En ik weet ook redelijk zeker dat het onzin is dat er meer sterren dan zandkorrels zouden zijn.Brinx schreef:Tegenwoordig is de schatting 100 miljard sterren per sterrenstelsel (tenminste, voor de onze). Ik dacht dat het aantal sterrenstelsels ongeveer datzelfde aantal was, maar ik weet niet of het hierbij alleen om onze hubble-sphere gaat of over het hele heelal.
Wikipedia geeft ( http://en.wikipedia.org/wiki/Galaxy ):
10 miljoen tot 1000 miljard (is dat een biljard?) sterren per stelsel, en waarschijnlijk meer dan 100 miljard sterrenstelsels.
De heersende gedachte is natuurlijk gebasseerd op aannames. Er is nog niemand die alle sterren en alle zandkorrels in het universum heeft geteld, ik neem aan dat jij dat ook wel weet....niks geen vuistregels of dat soort onzin, gewoon de heersende gedachte op DIT moment.
als ze dat aan kunnen tonen, dan zijn de mensen goed... je zou al die zandkorrels maar eens moeten gaan tellen
kei²veel da's pas keiveelAnonymous schreef:ben je nog lang bezig.. er zijn keiveel soorten zand.. het zand in egypte is anders dan in irak en dan in oman
en anders moet je nog al die kubieke meters precies tellen (zandduinen zijn niet bepaald vlak )