... Ik had tijdens de installatie aangegeven dat de cores op 95% gebruik mochten draaien, maar af en toe loopt mn pc nog wat schokkerig bij het starten van een programma. Ik wil ze dus eigenlijk op 85% zetten. Ik vind echter nergens een manier om F@H af te sluiten, behalve dan via procesbeheer, maar ik weet niet of dat goed is. Ook weet ik niet of ik gewoon in de config file cpuusage op 85 kan zetten of dat ik nog meer moet doen.
Ik vermoed dat je 4 standaard-foldingclients mét service hebt geïnstalleerd, zodat het automatisch opstart bij reboot van je computer. Klopt dit ? Om dezelfde reden als jij net aangeeft, vind ik die service-functie niet zo interessant, je hebt er niet meteen vat op. Ik start mijn clients steeds handmatig op, zo heb ik er meer controle over. Hier moet iemand anders inspringen met meer ervaring over services...
Ook weet ik niet of ik gewoon in de config file cpuusage op 85 kan zetten of dat ik nog meer moet doen.
Het makkelijkste dat je kan doen is je
client.cfg bestand in de folder waar je client staat geïnstalleerd, verwijderen. Als je nu de client opnieuw opstart, kan je hem meteen opnieuw instellen zonder dat je je huidige WU verliest. Als je gewoon de file aanpast, onthoudt hij die wijziging niet.
Verder heb ik nog 2x een nVidia Gefore 9600 GT, en ik had gelezen dat je met je grafische kaart ook WU's kan laten uitrekenen. In de handleiding stond echter alleen dat dat met ATI kaarten kon, maar de handleiding is ook al een beetje verouderd. (Staat bijv. versie 5.4 als laatste vermeld, terwijl ik 6.23 oid draai). Is het nu dus misschien wel mogelijk om mijn GPU's WU's te laten berekenen?
Nvidia-kaarten zijn net interessanter om te laten vouwen. [cc] Ze zijn, algemeen beschouwd, het best geschikt voor het folding-werk. Jouw 9600 GT kan op z'n eentje een
3 à 4000 ppd* per dag genereren. Als je er zo twee aan het werk zou kunnen zetten, denk ik dat we nog heel wat van je te zien kunnen krijgen! :-s
De beste handleiding die je kan volgen, is
Edit:
Ik kijk net eens in het bestandje unitinfo, bij Core 2, 3 en 4 staat er: Name: p3861_fkbpabsolute_ligand.
Ben ik dan op 3 cores tegelijk hetzelfde aan het berekenen? (er staan wel download times).
Waarschijnlijk zijn dit gewoon 3 verschillende runs van hetzelfde project. Hier zou ik me niet meteen zorgen over maken. (Zie verder => FahMon)
Zojuist mijn eerste WU'tje ingeleverd. Ik kan alleen geen enkel van de namen van mijn projecten terugvinden in die lijst?
Weet niet meteen over welke lijst je het hebt. Heb je het over
Trouwens, dat qua temperatuur zit wel goed. Pc draait al enkele uren F@H nu (op 4 processors en 1 GPU) en de temperatuur is nu 22 graden. Sowieso nog nooit boven de 28 graden uitgekomen, zelfs niet na uren gamen.
Vraag me toch wel af wat die sensor die 22° aangeeft, meet.
Mijn CPU (Core i7 920) draait idle aan ongeveer 40°, full load aan 75°-80°.
Als je CPU inderdaad aan 11° zou werken (hetgeen mij ten zeerste zou verbazen =D> ), zou ik je aanraden om de SMP-client te installeren. (
Op mijn gpu draai ik een systray client. Ik had vorige keer een WU van 2000 (ik weet niet wat dat betekent [rr] ),
en die kon ik nog goed bekijken in de display. Nu heb ik er een van 10000, maar als ik hem wil bekijken krijg ik een bsod (al 2x geprobeerd, 2x n bsod). Ik kan me lastig voorstellen dat zoiets te zwaar is voor een grafische kaart, zo complex zijn die moleculen toch niet om te renderen (vergeleken met bijv. bepaalde games).
Die 2000 of 10000 zijn gewoon het aantal steps, elke WU wordt ingedeeld in een bepaald aantal stappen. Dit hangt niet rechtstreeks samen met de grootte van de WU of de waarde die eraan vasthangt.
maar als ik hem wil bekijken krijg ik een bsod (al 2x geprobeerd, 2x n bsod). Ik kan me lastig voorstellen dat zoiets te zwaar is voor een grafische kaart, zo complex zijn die moleculen toch niet om te renderen (vergeleken met bijv. bepaalde games).
Het is algemeen bekend dat de viewer van de GPU nog behoorlijk wat problemen heeft, dit is dus niet te wijten aan de graka, maar aan de software.
... Is er trouwens ook nog een manier om bij de WU's die op mijn cores lopen de voortgang te bekijken, zonder steeds die map en unitinfo.txt te openen?
Zeer handig programma:
En om die processen te pauzeren? Ik kan alleen de processen vinden in procesbeheer, verder zie ik geen mogelijkheid ze af te sluiten of pauzeren e.d.
Zoals reeds aangegeven heb ik geen verstand van services,
hier kun je waarschijnlijk wel wat mee.
Als je nog vragen hebt, laat maar horen!