Anonymous
Artikelen: 0

strepen bij het zien

:shock: soms (zo als nu) zie ik trillingen in het beeld als ik naar iets kijk, de fenomeen treed op in beide ogen.

Het lijkt net of er een storing in het beeld is, als ik b.v. naar mij koffiekop kijk of naar een ander voorwerp, dan trilt het beeld en is het niet mogelijk op te focussen op het voorwerp.

Als ik een tijdje rusig zit met mijn ogen dicht, dan trekt het weer weg.

;) Iemand een idee wat dit kan zijn?
Anonymous

Re: strepen bij het zien

Vaak zie je als je een computerscherm filmt dat het scherm voortdurend veranderd, door strepen en schommelingen.

Zou het zoiets kunnen zijn?
Anonymous

hoe lang heb je het al? hoe oud ben je? kan je er iets meer over vertellen?
iris

het zou in iedergeval niks met dat voorbeeld van een computerscherm filmen te maken kunnen hebben, dit wordt namelijk veroorzaakt door het frequentieverschil van het beeldscherm en de camera dacht ik..?
huh?
Sebastiaan Mulder

Volgens mij is dit wel serieus, en is het een bepaalde afwijking , hebben die storingen kleuren? Raadpleeg anders je huisarts , je kunt je ogen tegenwoorden grondig laten onderzoeken.
Cassanne

Kan het niet zijn dat je gewoon heel moe bent? En dat daardoor je oogspiertjes gaan trillen en/of je niet goed meer kan focussen? Of heb je dit echt altijd, de hele dag door?
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!
Rogier

Heb je dit als je van buiten komt en bijvoorbeeld hard gefietst hebt, en dan binnen komt?

Is het alsof er op een soort flitsende plek in je beeld zit?

Of is het meer alsof je bepaalde delen in je beeld niet (goed) kunt zien, en gaat dit ook gepaard met een soort "kartelrandjes" in je beeld?
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Rogier

Weet iemand anders toevallig iets van beide fenomenen die ik hierboven noem? (Ik heb namelijk van beide wel eens last gehad, de eerste zelfs regelmatig)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Anonymous

Rogier schreef:Heb je dit als je van buiten komt en bijvoorbeeld hard gefietst hebt, en dan binnen komt?

Is het alsof er op een soort flitsende plek in je beeld zit?

Of is het meer alsof je bepaalde delen in je beeld niet (goed) kunt zien, en gaat dit ook gepaard met een soort "kartelrandjes" in je beeld?
1) kan het iets te maken hebben met de overgang warm/koud

2) bedoel je hetzelfde effect dat je krijgt als een een korte tijd in de zon kijkt

3) wat bedoel je precies met kartelrandjes, verstrooiing? en zijn die kartelrandjes alleen aan de rand of ook in het midden, kun je iets meer vertellen?

btw, volgens mij vind beatus het niet zo leuk hier

Terug naar “Geneeskunde”