Ik ben zelf absoluut geen creationist, Maar ik vroeg me toch wat af. Ik ben op meerdere (Creationistische) sites tegengekomen dat de huidige theorie over de vorming van de maan tegenstrijdig zou zijn met de snelheid van de aarde om de zon. Natuurlijk geven zij dan meteen de verklaring 'God did it', Daar ga ik op een wetenschappelijk forum als deze dan ook absoluut niet in.
Ik vroeg me enkel af of dit argument ergens een punt heeft of dat het onzin is en waarom. Zou de aarde werkelijk veel sneller om de zon hebben moeten draaien als deze werd geschampt door een hemellichaam ter grootte van Mars? Is de snelheid van de aarde in de loop van miljarden jaren zo afgeremd dat deze gewoon de huidige snelheid heeft kunnen bereiken? Is de versnelling die zij weergeven overdreven, of is er iets anders dat hier een rol speelt?
De site waarop ik dit vond was deze:http://hoax.blog.nl/nederland/2009/02/26/m...darwin-onzin-is
Niet al te betrouwbaar nee, Het heeft weinig met de evolutietheorie van Darwin te maken dat klopt. Maar dit vroeg ik me dan toch af, En ik weet dat ik hier verheldering kan krijgen over de zaak