Hi, (excuus voor niet vermelden van vakgebied, maar ik kan het nu niet meer wijzigen )
Mijn vriend en ik willen een auto op zonne-energie gaan maken voor ons profielwerkstuk. NOu heb ik een vraagje over de zonnecel. Ik ben eens wezen rondkijken op internet naar een geschikt exemplaar en uiteindelijk heb er ik een gevonden die genoeg stroom en voltage levert om onze motor van 0,780 Ampere te voeden.
Het gaat hier om een zonnecel met een vermogen van 7 watt en een voedingsspanning van 6 volt. HEt amperage komt dan neer op 1,167 ampere. Dit is alleen te veel voor mijn motor lijkt mij zo.
Hoe kunnen wij dit ampere terugbrengen naar ongeveer 0,8 ampere. Dit is de informatie die wordt verstrekt door de site (conrad over de hele installatie)
Buitenlamp met zonnepaneel
Deze buitenlamp geeft u een goede verlichting. Met het meegeleverde zonnepaneel kunt u de 4 Ah loodaccu gemakkelijk en milieuvriendelijk opladen. Het zonnepaneel kan bovendien dienen als stroomvoorziening voor vele andere buitenapparatuur.
Omvang levering:
Solar outdoor-lamp
6 W zonnepaneel
Aansluitkabel voor zonnepaneel
12V-autoadapter
Netvoeding.
MIjn vraag is verder ook: kunnen wij dit pakket gebruiken voor op onze auto, of moeten we opzoek naar iets anders?