Hun kalender is gebaseerd op de stand v.d sterren en is uiterst betrouwbaar..sommige zeggen dat er een spirituele revolutie komt etc, en sommige ook dat de wereld vergaat...Grappig vond ik dat ze vorig jaar een mogelijke meteoriet inslag voorspelde in 2012.. heel beangstigend allemaal toch?
allees behalve beangstigend als je écht weet hoe dergelijke berichten in zijn werk gaan. Men vindt wel meer mogelijke ruimtebrokken die met de aarde zouden kunnen botsen. meestal zijn dat de eerste computerberekening. na verdere berekenig vindt men heel wat anders. Naast 2012 zijn er reeds heel wat andere jaartallen ookal aanbod geweest.
Elke volk en zeker de mayas door hun plotste verdwijnen heeft wel enkele eigenaardigheden. Kijk naar de kelten met stonehenge, de piramiden die met een zeer grote precisie gemaakt zijn en ga zo maar door. Als je dan elke voorspelling dat elk van die volkeren maakt serieus gaat nemen, dan heb je geen leven meer en kan je elke dag sterven samen met de rest van de mensheid.
dat de mayas veel astronomische kennis hadden is geweten, maar kennis is nog steeds iets anders dan voorspellingen. Wie kan het wat schelen dat ik nu een voorspelling doe dat binnen 1000 jaar de werled gaat vergaan. ben ik fout, ga ik het ni weten.