leuke gast schreef:
Of is de gravitatie snelheid de hoogst mogelijke snelheid?
zouden we c moeten vervangen door de LG constante, LG=gravitatie snelheid
(ik heb een klein beetje het idee dat ik gekopieert word, maar goed dat is ook logisch als je verhalen op internet zet
http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=11472)
Volgens Einstein gaat iets dat sneller als het licht gaat, terug in de tijd. Het feit dat gravitonen iets zouden kunnen versnellen tot sneller als het licht is best wel gek. Maar als ze sneller als het licht gaan gaan ze terug in de tijd... Oneindig snel is iets anders als heel erg snel want als iets oneindig snel is is het overal tegelijk. (niet voor of terug in de tijd)
Voor leuke gast: (ben je eigenlijk wel leuk? je gebruikt immers wel een beetje mijn iedeeen zonder mij te citeren =p ) waarom wil je de lichtsnelheid in vredesnaam
vervangen? je ontneemt de hele crux! Als je verondersteld dat zwaartekracht oneindig snel gaat koppel je hem los van de lichtsnelheid, dat is iets heel anders als vervangen. Bovendien kun je toch zeker sowieso de lichtsnelheid niet zomaar weglaten?
Elmo zei:
"Leten we alsjeblieft geen nieuwe varianten van E = m c^2 introduceren. Over het algemeen hebben mensen al genoeg moeite met SRT en ART om het niet nog ondoorzichtiger te willen maken."
eehm is dat niet een beetje het dogmatischeren van dogma's? E=mLG^2 maakt ook niet beister veel indruk op mij maar toch..