In mei 2009 heb ik een afspraak met een vertegenwoordiger van een webhoster annex sitebuilder gehad. Ik was niet tevreden met de service die zij mijn (oude) vader leverden.
We spraken af dat ik de week erna contact zou opnemen met het bedrijf om te zien wat te doen.
Tijdens het telefonisch onderhoud in de week erna geef ik aan dat ik het lopende contract voor het jaar zal uitzitten en dat we dan een andere webhoster zullen nemen. Ik geef in dit gesprek ook aan dat zij hier een schriftelijke bevestiging van zullen krijgen.
De dame op het kantoor van mijn vader zegt schriftelijk op maar vergeet dit aan te tekenen terwijl dit in de handelsvoorwaarden staat van de webhoster. Vervolgens word er aan het einde van het contractuele jaar een factuur gestuurd en automatisch afgeschreven.
Hierop stuurt de kantoordame een fax naar de host. Er wordt niet op gereageerd. Na telefonisch contact beweerd de webhoster nooit een brief dan wel een fax te hebben ontvangen. De fax wordt opnieuw verstuurd en komt aan.
De webhoster neemt het besluit dat mijn vader zijn contract tot september 2010 zal moeten uitzitten.
Mijn onderbuikgevoel zegt hier dat de webhoster gewoon alle niet-aangetekende brieven negeert omdat opzeggingen aangetekend moeten zijn. Kan ik nog iets doen voor mijn vader?
m.vr.gr.