Als leven streven we naar stabiliteit in oneindigheid. In alles in het universum zie je één kernbegrip terug: het vinden van stabiliteit in oneindigheid.
Maar wat is oneindigheid eigenlijk?
Is het 'iets'? Nee.
Is het 'niets'? Nee.
Mogelijk kun je het gemakkelijkst begrijpen wat 'oneindig' is door het te beschouwen als onbeginnend.
Hetgeen dat aangeduid wordt begint niet. Het is er niet. Het is er ook niet niet. Het is ontelbaar. Onmeetbaar.
In de wetenschap blijkt er reeds bewijs te zijn dat de zwaartekracht oneindig moet zijn. Zie bijvoorbeeld de Graviton theorie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/GravitonHet graviton is een hypothetisch elementair deeltje dat de zwaartekracht overbrengt in de meeste kwantumzwaartekrachtsystemen.
Om dit te doen moeten gravitonen altijd aantrekken (zwaartekracht stoot nooit af); ze moeten over elke afstand aantrekken (zwaartekracht is universeel) en ze moeten in oneindige aantallen voorkomen (om de sterke zwaartekracht van sterren te verklaren).
In deze theorie maken ze naar mijn mening een domme fout... ze stellen namelijk: "en ze moeten in oneindige aantallen voorkomen"
Oneindig heeft echter geen 'aantal'. Oneindig is ontelbaar. Dus de Graviton-deeltjes theorie kan bij voorbaat geen realiteit zijn. De zwaartekracht wordt niet door 'deeltjes' veroorzaakt.
Desondanks ondersteunt de erkenning dat de zwaartekracht oneindig moet zijn mijn theorie. Het is één van de twee oneindige krachten waarvan ik in mijn theorie veronderstel dat ze de waarneembare eindige realiteit veroorzaken zoals we die kennen.
Zwaartekracht, de kracht van het niets
Waar leidt de zwaartekracht ons heen? Wat zou er gebeuren wanneer de zwaartekracht zou winnen? We kennen allemaal de oerknal theorie, een mythe bedacht door een katholieke priester (voor een dag zonder gisteren) en fel bekritiseerd door Albert Einstein, maar welke vandaag de dag desondanks het gangbare model voor de oorsprong van ons bestaan vertegenwoordigt. Zie daarvoor de volgende documentaire van neuroloog dr. Rawn Joseph:
<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
http://www.youtube.com/watch?v=nl3Uj2UJjPA
Het maakt echter wel duidelijk dat men vanuit de wetenschap de opvatting heeft dat de zwaartekracht logischerwijs tot 1 punt moet samentrekken, of ooit tot samengetrokken moet zijn geweest.
Hieruit kun je afleiden dat de zwaartekracht oneindig aantrekt tot in het niets. Want, de zwaartekracht moet oneindig zijn (zie de Graviton-theorie) en de zwaartekracht trekt aan tot 1 punt. Dit punt = niets.
De kracht van het bestaan
De zwaartekracht trekt oneindig aan tot in het niets. Zoals we echter kunnen zien: we bestaan. Er moet dus ook een tegenovergestelde onbeginnende kracht zijn die ervoor zorgt dat we er niet 'niet' zijn.
Volgens mijn theorie veroorzaakt een wisselwerking tussen deze twee onbeginnende krachten de eindige realiteit waarin we leven. Waarneembaar eindig, bepaald door de grens van het behouden resultaat verkregen in het streven naar stabiliteit in oneindigheid.
De kracht van het bestaan zorgt voor een streven naar behoud, wat logischerwijs resulteert in meer dan het behouden omdat het behouden niet behouden zou zijn zonder dit 'streven naar behoud' (= streven naar meer dan wat er reeds is, want het was nog niet behouden voordat het behouden was).
Dit is volgens mijn theorie de bron van het leven en wat uiteindelijk heeft geleid tot ons bestaan. We zijn daarmee in essentie net zo 'levend' als een steen of wat dan ook in het universum, verwikkeld in dezelfde strijd voor voortbestaan: het vinden van stabiliteit in oneindigheid dat leidt tot behoud van het behouden.
Logischerwijs zal het onmogelijk zijn om als eindig product van de wisselwerking tussen twee oneindige krachten te kunnen verklaren waarom de krachten er zijn.
Menselijke geest/psyche
De theorie geeft tevens een goede basis voor het begrijpen van psychische problematiek. De menselijke geest (psyche) heeft oneindig veel mogelijkheden, want mogelijkheden geven mogelijkheden.
Met onze geest voeren we dezelfde strijd als de kracht die ervoor zorgt dat atomen niet uiteenvallen. We streven naar stabiliteit in oneindigheid en vechten voor voortbestaan, voor het behoud van hetgeen dat reeds behouden is.
De grens van ons kunnen wordt bepaald door de grens van hetgeen dat is behouden maar is onbegrensd door het streven naar meer dan wat er reeds is (het behoud van het behouden).
Ik denk dat in principe elk psychisch probleem op basis van deze theorie te begrijpen is en dat mensen ermee op de juiste weg te helpen zijn. Tevens zal het (moeten) aantonen dat er respect nodig is voor het onbekende en waarom ethiek zo belangrijk is.
Dit is de eerste versie van de theorie. Ik ben benieuwd naar eventuele reacties.
Puzzels