Juridische vraag over onderstaand verhaal: Zijn verklaringen van paranoide schizofrene personen juridisch geldig?
Uit de dossiers die ik verzamelde blijkt veelal een conflict tussen de overheid en een persoon reden om een indicatie van paronide schizofrenie aan te vragen. Ook tijdens mijn verblijf in de GGZ merkte ik dat er steeds vaker paranoide schizofrenie wordt gediagnosticeerd. Dit hangt naar ik aan kan nemen zamen met het toenemende aantal dwangbehandelingen vanaf de aanslag op de twintowers, het zijn er nu zo'n 17000 per jaar.
Uit een zeer schokkend relaas van een overheids dossier maakte ik op, wat mij persoonlijk heel erg raakt, dat verklaringen van psychiatrische patienten ongeacht hun aandoening 'NIET RECHTSGELDIG' zijn.
Ik neem een voorbeeld dossier - een van velen- hiervoor kunt u op nl.wikipedia.org het dossier inzien. Omdat het in dit geval om een publiek dossier van wikipedia gaat mag ik in dit geval de naam van de persoon noemen.
Het dossier: Fred Spijkers
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fred_Spijkers
"Spijkers ontdekte dat de ondeugdelijkheid van de door Eurometaal geproduceerde mijnen van dit type al sinds 1970 bekend was. Hierop liet zijn chef door de Marine Inlichtingendienst (Marid) en Landmacht Inlichtingendienst (Lamid) een onderzoek uitvoeren naar Spijkers. Op 13 mei 1986 gaf de Lamid Spijkers de kwalificatie "politiek crimineel" mee. Het jaar daarop werd Spijkers psychiatrisch onderzocht. Hij werd als paranoïde en schizofreen omschreven, en kwam in de WAO terecht. In 1989 werd Spijkers door twee militairen beschoten; het duo kwam er met een disciplinaire straf vanaf. Per 1 september 1998 werd betaling van zijn inkomen en zijn pensioenvoorziening gestaakt."
Vanwege mijn ervaringen in de GGZ heb ik contact gehad met veel mensen, sterker nog ik heb persoonlijk vastgezeten met SFOR militairen, leger officieren, omdat ik een conflict had met een overheids persoon en aangifte deed van fraude tegen deze invloedrijke persoon.
Mijn belangrijkste wettelijke redenering is dat alhoewel op papier sprake is van mensenrechten, ik vraag aan de lezer of er in de praktijk wel inhoud aan deze juridisch mooispraak wordt gegeven.
Artikel 11 van de grondwet 'recht op lichamelijke onschendbaarheid'. Dit artikel lijkt me in de praktijk een voorbeeld van mooispraak.
Vanwege een onderzoek na de mensenrechtensituatie in Nederland heb ik contact gehad met Amnesty International over de zaak Fred Spijkers, Amnesty geeft op de eerste opname aan zich nimmer met 'interne' gelegenheden binnen Nederland bezig te houden. Daarna werd ik doorverbonden met publieksvoorlichting, ik vroeg naar waarom ze niks gedaan hebben voor Fred. Ze zeiden 'Fred heeft contact met ons gehad, maar omdat hij een paranoide schrizofrene aandoening heeft mogen wij ons er niet mee bemoeien.'. Daarnaast vroeg ik nog hoe het zit met 9 voormalig militairen allen 'paranoide schizofreen' die KANKER hebben gekregen van het middel PX10. Dit verhaal was bij Amnesty niet bekend, waaraan ik twijfel. Ik ken persoonlijk van een interview een militair met bloedkanker die contact heeft gehad met Amnesty.
Daarom zou ik graag aan het artikel betreffende Spijkers toe willen voegen dat hij contact heeft gehad met Amnesty, maar dat vanwege zijn paranoide schizofrene aandoening Amnesty zich niet mag bemoeien met de zaak.
Ik heb Amnesty meer vragen gesteld, en het antwoord is eigenlijk dat Amnesty grotendeels gefinancierd wordt door de overheid. Ze zijn er niet voor interne binnenlandse gelegenheden, maar puur voor de mensenrechten in China en soortgelijke landen. (Of als je bijvoorbeeld vast zit in een soortgelijk land, zolang het maar niet om Nederland gaat.)
Ik ga deze gegevens verwerken in een elders gepubliceerd artikel. Zo zitten er in Nederland al meer dan 150 paranoide schrizofrene Militairen vast voor een duur langer dan 3 jaar. Amnesty kijkt de andere kant op.
Ik moet helaas concluderen dat paranoide schizofrenie een belemmerende aandoening is in openheid betreffende deze militairen en Fred Spijkers. Omdat de diagnose eenmaal is gesteld is er geen sprake van rechten, getuigenissen van Fred Spijkers zijn juridisch niet geldig vanwege zijn aandoening en blijvende geestes stoornis.
Juridische vraag: Hoe kan een diagnose van paranoide schizofrenie ongedaan worden gemaakt? Mijn ervaring is dat dit onmogelijk is. In de praktijk en niet publieke dossiers merk ik dat een diagnose steeds vaker valt en binnen enkele minuten bepaald is.
Volgens de wet BOPZ is beroep niet mogelijk.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005700/geld...atum_17-01-2010
Samengevat: De wet is er in theorie en in praktijk, er is de wetgevende macht (mooispraak) en de uitvoerende macht. (zeer schokkend).
Ik kan me niet aan de conclusie ontrekken dat in Nederland mensenrechten in de wet niet feitelijk zijn geregeld, omdat de uitvoerende macht kennelijk haar eigen invulmethodiek heeft bij het interpreteren van de wet. Waar kan een militair terecht - of waar kan ik terecht- als je systemetieke schending van mensenrechten constateert. Bloedkanker en andere vormen van kanker zijn zeer ernstige ziektes, als overheidsmedewerkers dit tengevolge van hun beroep oplopen worden ze al gauw weggezet als paranoide schizofreen. Ik vind dit misbruik van de wet, en zeer ernstig. Doch ik ben nietig en kan hier geen invloed op uitoefenen.