Mijn ouders hebben een tijd geleden telefonie en internet via Ziggo aangevraagd.
Daarna hebben ze papieren gehad met daarin het volgende:
"Het internet en/of telefonieabonnement gaat daadwerkelijk in wanneer de instalatie succesvol is voltooid".
Volgens deze zin gaat het abonement dus niet in indien de instalatie niet wordt uitgevoerd.
Mijn ouders hebben zelfs afgezien van de instalatie (redelijk wat klachten gehoord over Ziggo) en hierover contakt opgenomen.
Daarna is er weer een brief gekomen waarin deze tekst staat:
"Activeert u uw modem niet? Dan gaan wij ervan uit dat u afziet van uw bestelling en zullen wij uw bestelling annuleren. Stuur in dat geval de ontvangen apparatuur kosteloos terug met het bijgevoegde retourlabel. Wij vragen u dit binnen 3 weken te doen."
De modem is daarna binnen die 3 weken teruggestuurd (en een bonnetje ontvangen als bewijs) waarmee alles afgerond zou moeten zijn.
Mijn ouders hebben echter een factuur en daarna een herinnering gehad met een totaalbedrag van 284,18 voor een abonnement die nooit is ingegaan.
Aangezien ze net boven bijstand-niveau moeten leven is dat een hoop geld voor hun.
Mijn moeder heeft telefonisch contakt gehad met ziggo en te horen gekregen dat ze het bedrag gewoon moet betalen en dat later gekeken zou worden of ze dat bedrag terug gaat krijgen.
Dit lijkt mij niet een correcte manier van afhandelen.
Is hier iets tegen te doen en welke kansen hebben mijn ouders?
Ook ben ik op zoek naar een email adres van ziggo. (dan kan ik via die weg formulieren met o.a. het ontvangen bonnetje van het postkantoor doormailen).