Ik heb een groot probleem. Sinds september woon ik samen met een vriendin. we hebben beide het huurcontract ondertekend en worden zowel afzondelijk als samen gezien als huurder. dit contract hebben we voor 1 jaar getekend, dus tot september 2010. nu hebben we heel veel problemen en ruzie gekregen en zijn we beide van mening dat we niet meer samen kunnen wonen.
we hebben hier onlangs een gesprek over gehad en hebben afgesproken dat we de huur vroegtijdig opzeggen. voor dit gesprek heb ik al contact gehad met onze huurbaas en die ging hiermee akkoord. een paas dagen later ontving ik een mail van mijn huisgenoot dat ze de komende week de huur nog niet wilt opzeggen omdat ze eerst nog wilt kijken of ze een ander ehuisvesting kan vinden. nu, een week na dit gesprek, ontvang ik weer een mail van mijn huisgenoot dat ze de huur niet meer wilt opzeggen.
inmiddels heb ik een andere woning toegezegt, heb hier al borg voor betaald en zit aan deze woning vast, mits ik een bedrag van 1000euro betaal. ik wil absoluut niet meer met mijn huisgenoot in 1 ruimte wonen dus zit ik straks met een dubbele huur.
nu vraag ik me af of ik haar aan de mondelinge overeenkomst kan houden (welke zij overigens ook aan vrienden heeft bevestigd) en in hoeverre ik hier in mijn recht sta haar ertoe te dwingen de huur als nog op te zeggen.