- Iemand ging liggen op een matras of iets dergelijks en vijf anderen gaan daar op de knieën omheen zitten. Eén aan het hoofdeind en twee aan iedere zijkant. Als je nu allemaal twee vingers van iedere hand plaatst onder de persoon die ligt, krijg je hem of haar niet of met moeite een beetje omhoog. Degene die ligt doet vervolgens zijn ogen dicht en probeert te ontspannen. Degene aan het hoofdeind masseert zacht de slapen van degene die ligt en begint een verhaal te vertellen, terwijl de andere vier mensen twee vingers van iedere hand onder de liggende persoon houden. Het verhaal kan als volgt luiden: Voor ons ligt (voor- en achternaam van de persoon) en hij/zij is vandaag overleden ten gevolge van een te laat ontdekte blindedarmontsteking. Dan zegt hij light as a feather, stiff as a board en dit wordt één voor één herhaalt door de andere vier personen. Dan gaat het verhaal verder: We zullen hem/haar erg missen, etc. etc. Light as a feather, stiff as a board. En weer herhalen de andere vier dit laatste zinnetje. Na de derde ronde, zegt degene aan het hoofdeind: lift, waarna hij ook twee vingers van iedere hand onder de persoon plaatst en je de liggende persoon met gemak de lucht in krijgt.
Ik geloof niet dat dit iets te maken heeft met geesten of iets dergelijks en dus vroeg ik me af welke wetenschappelijke verklaring ervoor is.