Anthrax
Artikelen: 0

koud hebben = vermageren?

onlangs kwam ik op het gekke idee dat als je kou hebt je meer energie verbruikt en je dus uiteindelijk vermagert, als dit zo is zou het dan niet gemakkelijk zijn om bv gewoon in je ondergoed zonder lakens te slapen en dus kou te hebben als je wil vermageren?

of ben ik verkeerd?
JanMeut

Re: koud hebben = vermageren?

Nee, dat is op zich juist. Door het rillen en bibberen verhoog je de activiteit, verbrand je meer en val je dus af.

Bijeffecten zijn een verlaagde weerstand en slapeloosheid, dus bij elkaar niet zo'n goed idee.
β-Damascenon en maneschijn
Anonymous

Je niet te warm kleden, de dag duurt 16 uur en de nacht 8 uur.

En 3 wollen dekens is echt niet nodig.

Het scheelt inderdaad veel want het lichaamsoppervlak is nogal fors.

(tuurlijk niet avonds extra naar de friettent....)
Sjeares

sporten is beter

trust me;)
Angel

Oh daarom ben ik zo licht, ik heb t namelijk bijna altijd koud :shock:

Kusz Angel ;)

p's maar het klopt inderdaad dat je door kou afvalt, alleen lijkt het me geen geschikte manier om af te vallen...
ZonnTroLL

[quote="Angel"]Oh daarom ben ik zo licht, ik heb t namelijk bijna altijd koud :shock:

Ik denk eerder het omgekeerde :wink: Magerder-->kouder
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.
Angel

dat klopt inderdaad ook, mensen die mager zijn, hebben het veel sneller koud, maar dit ligt ook aan je eigen lichaaamstemperatuur ed want ik ken ook wat dikkere mensen die het heel gauw koud hebben.

Kus Angel
kokos

Het is inderedaad zo dat als je het koud hebt je meer energie verbruikt en dus nodig hebt, maar onbewust zul je deze energie ook wel innemen doordat je mss meer honger hebt. maar om jezelf nu kou te laten lijden lijkt me ook niet echt gezond :shock: als je echt wilt vermageren kun je beter gezond en gevarieerd eten EN ..sporten. wat ook goed is voor je lichaam is temperatuurveranderingen: sauna en dan koude douche bijvoorbeeld. Dat stimuleert de bloedsomloop.
"I Have A Dream..."

Martin Luther King
Miel

Is het juist niet zo dat je bij koude temperaturen een tragere spijsvertering hebt. Ik weet niet precies welke invloed de spijsvertering heeft op dik worden, maar volgens mij hebben veel brede/zwaarlijvige mensen een trage spijsvertering...

Ik heb ook theorieen gehoord dat je van heet hebben ook kunt afvallen. Kijk maar eens op TelSell reclames :wink: Die beweren allemaal dat je van zweten kunt afvallen. Volgens mij is dit onzin, want zweten door hitte is iets anders dan zweten door lichamelijke inspanning. Maar misschien dat mensen denken dat zweten betekent vet verliezen.
Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.

Terug naar “Geneeskunde”