Ik vindt deze materie over de type beschavingen heel interressant. Trouwens hoi allemaal, ik ben hier nieuw op het wetenschaps forum.
.
Dan snel weer terug bij het onderwerp!
Ik ben geintresseerd geraakt door prof Michio Kaku die ik op 'natuurlijk' op de tv zie.
Ik merk daarbij dat ik buiten het onderwerp ook altijd met het onderwerp ruimtevaart enzo bezig ben.
Ik speel op mijn werk met een pen, en dat is een ruimteschip en die verplaatst zich met een technologie
sneller dan het licht en daarbij fantasseer ik , en wat blijkt is dat ik een type 3 beschaving nadoe.
Dan spring ik gelijk naar de theorie van Michio Kaku terug die het heeft over multiversums
En na veel lezen op de wikipedia over ruimtevaart en het universum denk ik ook dat er mogelijk multiversums zijn naast
ons universum. Het is een kwestie van tijd dat wij mensen telescopen ontwikkeld hebben die mogelijk het eerste universum ontdekken naast die van ons. En hoe noemen we die dan? Over ons universum het ik een logische naam. Het melk universum. The milkyway universum in English. De eerste ontdekking van een ander universum kan je de naam geven van de ontdekker of het team dat het als eerste ontdekt of naar de telescoop die het als eerste waarneemt.
Dan terug naar de beschavings types.
Wij zijn nu nog in type 0.
Gaan wij type 1 halen? Ja.
Waarom heb ik daar vertrouwen in?
Ten eerste omdat door een natuurlijke catastrofe de mensheid kan worden weggevaagd.
Ten tweede wij vernietigen niet ons zelf, daar zijn wij gewoon weg met de type 0 te stom voor. Het heeft zijn tijd nodig.
Ten derde ga ik de overgang naar type 1 niet meemaken omdat ik dan allang dood. Jammer want ik ben niet ontsterfelijk. Was dat maar zo , dan kon ik lang onzoek doen zonder einde.
Wel een ding vindt ik niet geweldig was ik las op Michio Kaku's website.
- Het beheersen van het weer dat een type1 beschaving kan.
Een ijstijd kan worden gestopt.
Help, dat is niet gewoon! De natuur van de planeten mag je niet manipuleren! Een fatsoenlijke type 1 beschaving kan zich juist perfect aanpassen aan een nieuw klimaat. Laat een ijstijd komen en anticipeer goed op een tijd van extreme temperatuur stijging! Ga niet gelijk een moederplaneet verlaten als het even niet meer leefbaar is zoals gewend is.
Verlaat wel je planeet als de ster op knappen staat want daar helpt natuurlijk niets tegen.
Koloniseren van planeten.
Is het koloniseren nog niet afgeleerd? Na de WoII is toch duidelijk geworden dat dat niet je van het is. - Kolonieen.
Dus de ruimte koloniseren is ook niet echt handig. Wel handig is dat er op andere planeten of zelfs een andere methode op alternatieve plekken in de ruimte je als moderne type 1 en 2 beschaving te vestigen en daarna verder te groeien.
Andere beschavingen in het heelal.
Heb je ze al mogen begroeten op onze planeet? Ik in ieder geval niet, maar mijn pa heeft ze al kriskras door de lucht zien schieten in hun UFO's. Alle Area51 stories ten spijt ben ik nog zo nuchter als een Nederlander.
Wel geloof ik in het bestaan van de beschavingen type 0, 1, 2, en 3 buiten de aardbol om. Alleen moet er worden uitgedokterd , is het wel interressant voor X-ray eyes om een beschaving type 0 te begroeten, Is het voor ons handig om een beschaving type 2 een hand te schudden terwijl zij ons zien als een lekker hapje en het plan hebben om de aarde in te nemen omdat zij ingezien hebben hoe uniek de aarde is en er verder niets anders inzit om de aarde te koesteren zonder die premitievelingen? Wij zullen dat nooid weten want zover zijn wij nog niet.
Overgangen van de types:
Michio zegt dat het een moeilijk proces word. Vooral van type 0 naar type 1.
Smijten wij opelkaar waterstofbommen en melken alle bronnen van energie uit of komen wij tot samenwerking, 1 gezamelijke taal, en vooral zijn wij een fatale catastrofe voor! Wie zal het zeggen. Wij kunnen de moslims op sleeptouw nemen door te moderniseren en niet vooral op hun fosiele (aardolie!) grondstoffen te focussen als bron voor onze voorspoed en hun dom houden, want dat kan onze ondergang zijn. Wij moeten gelijk zijn en ieder intelligent wezen inschakelen voor de vooruitgang. Met elkaar kan het, en daarna vlug fucussen op de gevaren uit het heelal zoals meteoren die te groot zijn en imploderende sterren.
We gaan door. Mijn grootste wens het opsporen van een beschavings type buiten de onze om. De buitenaardse beschaving.
En hoe te reizen door het universum met middelen waarbij de tijd heel kort is.
Wat is jullie visie?. Deel het met mij!