Onlangs kwam de eerste uitgave van de nieuwe glossy "Gerda" uitgebreid in het nieuws.
http://nos.nl/video/142877-ophef-over-glossy-gerda.html
http://www.volkskrant.nl/binnenland/articl...om_glossy_Gerda
Dit vier euroton kostende blad, betaald door de Nederlandse belastingbetaler, zou ertoe dienen om LNV een beter imago te geven, waar de landbouwsector ernstig behoefte aan zou hebben.
Nu vraag ik mij af of om tot een beter imago te komen een glossy nodig is waar Gerda Verburg niet alleen haar naam aan leent, maar zij ook op elke pagina poseert (persoonsverheerlijking?!). En daarnaast of een dergelijke imagoverandering 4 euroton waard is.
Ik zal vast niet de eerste zijn die hier vraagtekens bij plaatst en ik vraag mij dan ook af hoe een dergelijk blad er toch nog kan komen ondanks de gemaakte afspraken op dit vlak.
Even zien wat Balkenende ervan zegt:
En wat vindt Gerda zelf eigenlijk van haar prominente aanwezigheid op iedere pagina van het blad?Balkenende gaf donderdag in de Tweede Kamer aan dat het beter zou zijn geweest als de zogeheten voorlichtingsraad was ingelicht over de uitgave. Op deze manier, met deze vorm en naam, had het niet gemoeten, want die sluit niet aan bij de aard en geest van de communicatielijn, aldus de premier.
Volgens hem is een verkeerde inschatting gemaakt, maar was de intentie achter de uitgave over het ministerie en (demissionair) minister Gerda Verburg wel goed. Maar de uitkomst van het geheel noemt Balkenende ongelukkig; het ontstane beeld betreurenswaardig.
Nu vraag ik mij af wat jullie hiervan vinden en hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden. Verder vind ik dat dit nu maar eens betaald moet worden door het CDA zelf, aangezien dit ook een prima campagne actie voor hen is. Balkenende is het hier overigens niet mee eens!Het magazine richt zich op het beleid van LNV. Ik ben het boegbeeld en dus zichtbaar.
http://www.communicatieonline.nl/opinie/be...tie-moet-mogen/
Wat vind u? Moet een dergelijke glossy mogen of niet? In de toekomst verbieden? CDA draait voor de kosten op?
Groet,