Ik heb nogal moeite om de de PVV ic Wilders weg te zetten als de man die fout bezig is en zijn aanhangers te devalueren.
Nou ik niet. Ik zou zelf zeggen hij krijgt terug wat hij heeft verdient.
Ik heb het liever over oorzaak en gevolg. De laatste 8 jaar zijn er 4 kabinetten geweest, nou niet bepaald een stabiel beeld te noemen in nederland.
Tja de oorzaak van alle problemen volgens Wilders zijn de Moslims. Allemaal stemming makerij die niet gebaseerd zijn op feiten of een representatie van de gehele groep. Gewoon angst.
Ook de baghwan predicten een oplossing te hebben voor al onze problemen ook dat was niet waar.
Ook raadt ik je aan om eens het boek van Daniel Gilbert te lezen "Stumbling on Happiness". Hier in laat hij zien dat we allemaal op zoek zijn naar geluk en dat we ideeen hebben hoe we dat geluk kunnen bereiken. Maar uit zijn onderzoek blijkt dat we de verkeerde ideeen er op na houden. Net zo als Wilders.
Er is veel onrust onder de bevolking, varierend van onveiligheid, belasting links en rechts doorlopend verhogen, miljarden investeringen die niet tot zijn recht komen, het niet lukken van een integratie (wat is integratie eigenlijk?), politici die problemen laten liggen en vul verder zelf maar in.
Dit is oppositie praat van allen tijden en staat open voor discussie. Ik zeg niet dat we alle problemen hebben overwonnen maar de overdreven negativiteit over de huidige sittuatie is niet terecht.
Er is een techniek van Byron Katie en met die tecnhiek wordt je gedwongen om alleen maar naar de feiten te kijken en niet naar de praatjes en stemming makerij erom heen. Dan ziet de wereld erop eens heel anders uit.
Ga eerst maar eens nadenken HOE dit allemaal tot stand is gekomen ipv de Wilders en de zijnen onderuit te halen.
Ook dat staat open ter discussie en daar hebben wij vast verschillende ideeen over.
Dit is waar ik overval bij Wilders : Volgens Wilders is ons belangrijkste recht "de vrijheid van menings uiting". En die misbruikt hij om zijn minachting over de moslims te verkondigen. Hij beweert heel veel dingen over de moslims die niet op feiten gebaseerd zijn. De dingen die hij beweert kwetsen mensen zeker omdat er veel dingen bij zitten die niet kloppen.
Zelf kan hij hellemaal niet tegen kritiek. Als wij iets over hem zeggen dan heet dat demoniseren maar wat hij over de moslims zegt is geen demoniseren. Ook zijn aanhangers zijn voor
selectieve "vrijheid van menings uiting" en vliegen je naar je strot als je kritiek uit. Net zo als in de film "The Wave".
Zijn ideeen van uitsluiten van een groep mensen lijkt sterk op wat de nazi's deden (en dit mag niet gezegd worden ondanks "de vrijheid van menings uiting") maar is wel waar en we weten wat voor ellende dat gaf.
Wat Wilders wil werkt niet kijk in de geschiedenis uitsluiten leidt altijd tot ellende (volgens mij zijn de aanslagen op 9/11 ook de oorzaak van uitsluiten). Daarbij het is onterecht en zeer persoonlijk gekleurd. Ik vind het prima om mensen die problemen veroorzaken daarop aan te spreken maar je moet de grote groep mensen (moslims in dit geval) die geen problemen veroorzaken ook met rust laten.
En waarom is "de vrijheid van menings uiting" en belangrijkere vrijheid is dan de vrijheid op godsdient of maw "ik ben vrij om de dingen te doen die ik zelf wil" ook daar heeft hij geen antwoord op als Partij van de
Vrijheid. Zijn ideeen zijn een aanslag op echte vrijheid en democratie.
Ook het feit dat hij alleen in de media is als hij wat te vertellen heeft en niet in gaat op deelname aan open discussie's geeft blijk van z'n ondemocratische houding. Hij moet mensen het recht geven om hem tegen te spreken dat is democratisch.
Persoonlijk zou ik graag zien dat "de vrijheid van menings uiting" alleen nog maar wordt gebruik in verband met bestuurs organen/problemen en niet meer tegen individueen en hun prive leven daar is die volgens mij niet voor bedoeld.
Ieder aanhanger van de PVV is er 1 te veel en is een bewijs dat we mensen niet goed genoeg voor zichzelf hebben leren denken. Schapen gedrag.