Ik heb al verschillende dingen van internet geprobeerd, aber.... keine Glück
![Knipoog ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Nee, dat werkt inderdaad. Op voorwaarde dat de CD bootable was uiteraard, en je achteraf Bootsect.exe er op toepast. Dit programmaatje is meegegeven met de laatste versies van windows. Parameters vind je hier: http://technet.microsoft.com/en-us/library...28WS.10%29.aspxIk twijfel er nogal aan of dat zomaar zou werken (kopie van cd op usb, bedoel ik). Wat probeer je te booten vanaf usb?
Als je bedoelt dat je alles letterlijk van een afgewerkte installatie kopieert, dan gaat dat enkel werken bij identieke hardware.In fysics I trust schreef:Wegens mijn goede ervaringen met Win XP Pro, had ik een volledige iso gemaakt van mijn installatie op een harde schijf, maar dat schijnt niet meer 'installeerbaar' te zijn.
Verder had ik nog een iso van een installatiecd van XP (ik wil installeren zonder optische schijf), maar die krijg ik niet aan het booten. Ik heb usbit geprobeerd, maar dat werkt enkel voor .img bestanden. Ik heb netbootin geprobeerd, maaar dat werkt enkel voor Linux distro's.
Ik weet niet veel daarvan af, maar gewoonlijk zijn die besturingssystemen (MAC'os) bijzonder kieskeurig qua hardware. In virtuele computers heb je daar geen last van. Ik betwijfel dan ook of het je gaat lukken, in ieder geval succes ermee. Laat iets weten als het lukt.Ten slotte heb ik een VMWare installatie van Snow Leo, en die zou ik in echte boot willen zetten, bij voorkeur via USB dus.
Sja, het eerste wat ik deed was mn enige installatie kapot makenQuadruple boot? Petje af!
Ik heb er nog geen tegengekomen die niet werkten, maar in theorie zullen sommige dingen niet werken, sommige van de nieuwste games enzo. Ook severs opzetten is wat moeilijker, en voor speciale hardware, zoals tekenpads e.d. ga je zelf drivers moeten zoeken. Maar als ik daardoor Tiny7 vlotjes kan draaien op een netbook met een 1,6GHz single core processor en 1GB RAM, dan houdt mij dat niet tegenIn fysics I trust schreef:Btw, kan je alle programma's draaien op zo'n tiny xp / tiny7 ?
Als dat kan, ben ik verkocht!
Klopt, dit werkt dus met alle besturingssystemen die de NTLDR gebruiken (dit zijn windows NT en opvolgers, 2000, ME en XP). Voor windows vista en opvolgers (win7) moet je de /nt60 parameter gebruiken. Meer infoIn fysics I trust schreef:\nt52 Applies the master boot code that is compatible with NTLDR to SYS, ALL, or <DriveLetter>
"bootsect.exe /nt52 E:" heb je dan gebruikt voor een usb-stick die in drive E zat, bootable te maken?