Bartjes
Artikelen: 0

Mogelijkheid direct zelf verwijderen van bericht

Soms gebeurt het dat je een bericht dat nog niet klaar is maar waarvan je al wel een voorbeeld wilt zien, per ongeluk plaatst. Voor zover ik weet kan je dat dan niet meer herstellen, hoogstens kan je via wijzigen de schade nog wat proberen te beperken. Is het mogelijk om ook de gewone gebruiker een knopje aan te bieden waarmee deze gedurende een zekere korte tijd (net als bij wijzigen) het per vergissing geplaatste berichtje nog kan intrekken?
ypsilon

Re: Mogelijkheid direct zelf verwijderen van bericht

Als je per ongeluk iets post, kun je ook je bericht gewoon wijzigen, de tekst knippen en "foutje" ofzo in de plaats zetten. Dan zal een mod die langskomt het wel wegdoen, zonder probleem.
Bartjes

Als je per ongeluk iets post, kun je ook je bericht gewoon wijzigen, de tekst knippen en "foutje" ofzo in de plaats zetten. Dan zal een mod die langskomt het wel wegdoen, zonder probleem.

Dank voor het snelle antwoord. Dat heb ik inderdaad pas gedaan. ;) Maar ik ruim - waar mogelijk - altijd het liefst zelf mijn rommel op. ;)

Vandaar mijn vraag.
Jan van de Velde
Moderator

ik ruim - waar mogelijk - altijd het liefst zelf mijn rommel op. ;)
Heel attent, maar ik denk dat zo'n verwijderknopje de moderatoren meer werk in één week bezorgt dan we nu hebben in een jaar om die paar "foutjes" op te ruimen. (en andere gebruikers meer verwarring)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Bartjes

Heel attent, maar ik denk dat zo'n verwijderknopje de moderatoren meer werk in één week bezorgt dan we nu hebben in een jaar om die paar "foutjes" op te ruimen. (en andere gebruikers meer verwarring)

Als dat zo is, is dat inderdaad een goede reden om zo'n knopje niet aan te brengen. Maar ik begrijp nog niet goed waarom dat zo zou zijn. Het knopje zou maar een héél korte tijd na plaatsing moeten werken.
Miels
Beheer
Artikelen: 6

Een dergelijk knopje hoort niet tot de standaardmogelijkheden van de software, en ik heb niet de indruk dat het vaak nodig is/gebruikt zal worden. De (zeer) beperkte tijd die technici hebben zou ik dus liever in andere zaken stoppen!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Bartjes

Een dergelijk knopje hoort niet tot de standaardmogelijkheden van de software, en ik heb niet de indruk dat het vaak nodig is/gebruikt zal worden. De (zeer) beperkte tijd die technici hebben zou ik dus liever in andere zaken stoppen!

Ik begrijp het.
Feetje

Handig, het “foutje”van Ypsilon, zo kun je gedurende 15 minuten na het plaatsen toch nog wat doen.

Het probleem bij het plaatsen van mijn bericht
in de “Regels”-pagina als punt 6 van de rubriek “Verwijderen van berichten”opgenomen worden maar in de “Help”-pagina lijkt het me relevanter.
Smile ! You might live longer.

On the internet you almost can do everything that makes you happy.

You don't have to understand the Universe to put an article on Wetenschapsforum.
Feetje

Het meest voor de handliggend en het meest gebruikersvriendelijk is wanneer het systeem het bericht na 15 minuten zou verwijderen, als het wijzigen van het bericht niet klaar is, m.a.w. als het bericht niet opnieuw geplaatst is.

Op die manier heb je alle problemen bij het plaatsen ondervangen. Niemand hoeft iets te doen. Het knopje van Bartjes is niet nodig. Je komt niet voor verrassingen te staan. Je kunt bewust je bericht verwijderen (klikken op “Wijzig” en 15 minuten wachten).

Kan de software dat aan?

Dus het programma moet bij “Wijzig”, na 15 minuten het bericht “verwijderen” i.p.v. “plaatsen”.

You don't have to understand the Universe to put an article on Wetenschapsforum.
Wouter_Masselink

Of dat software-matig eenvoudig te realiseren is weet ik niet. Praktisch gezien zou je wel tegen een probleem aanlopen als je op 'wijzig' klikt, vervolgens met een enorme tekst bezig bent (langer dan 15 minuten) en dan vervolgens je bericht verwijderd ziet worden.

Als ik een keer referenties op zoek dan duurt dit zo een paar minuten, voor je het weet zit je dan op een kwartier. Tevens mocht je je bericht juist wel willen verwijderen, dan moet je je 'edit' 15 minuten lang open laten staan, ook niet het makkelijkste. Het eenvoudigste in alle gevallen lijkt me nog steeds dat je gewoon je bericht edit daar vervolgens 'foutje' oid invult en je bent klaar.

Laat dat laatste opruimwerk dan maar aan het mod-team over.
"Meep meep meep." Beaker
Feetje

Wouter, uit jouw visie maak ik op dat wanneer je gekozen hebt om je bericht te wijzigen (binnen 15 min. na plaatsen), je daarmee onbeperkt lang kunt doorgaan. Als dat zo is, ja dan vervalt uiteraard mijn voorstel. Maar ik weet zeker dat mijn bericht

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?s...st&p=628457

buiten mijn toedoen automatisch en definitief geplaatst werd eer ik met het wijzigen klaar was.

Wouter_Masselink

Daar was ik niet van op de hoogte. Als dit systeem dus toen al had bestaan, dan was je bericht niet geplaatst maar was het verwijderd en was je het dus kwijt.
"Meep meep meep." Beaker
Feetje

Als dit systeem dus toen al had bestaan, dan was je bericht niet geplaatst maar was het verwijderd en was je het dus kwijt.

Ja, dat klopt. Maar dan had ik ook geen foutief bericht geplaatst en dat zou ik als prioriteit stellen. Dat is toch wat je wilt als gebruiker van het forum. Je wil toch niet een bericht plaatsen wat niet af is.

Om het risico dat je het bericht kwijt bent te omzeilen, plak je het in “Word”. Dat ga je toch ook doen als je het bericht knipt en “foutje” plaatst.

Ger

Ik denk dat je hierbij iets te gemakkelijk jouw prioriteiten en werkwijze projecteert op die van anderen. Stel nu dat je hier als nieuwe gebruiker komt en je wilt een uitgebreide bijdrage leveren in een topic. Je schrijft een goed inhoudelijk bericht waar je veel tijd in steekt. Kort nadat je het geplaatst hebt kom je tot de ontdekking dat we LaTeX en Graph ondersteunen. Om je bericht beter te presenteren klik je op bewerken en ga je al je formules bewerken, niet wetende dat je bericht na 15 minuten verwijderd word, want dat had je nog niet gelezen...

Ik denk dat velen daar niet bepaald vrolijk van gaan worden. Natuurlijk kun je dan weer een levensgrote waarschuwing plaatsen van "Let op, dit bericht wordt na 15 minuten verwijderd als je niet snel genoeg bent", maar ook dat vind ik niet getuigen van gebruikersvriendelijkheid. Net zo min als dat ik het gebruikersvriendelijk vind dat men een externe editor moet gebruiken.

Natuurlijk kun jij dat anders zien en misschien ook wel een aantal mensen met jou, maar er zullen minstens zoveel zijn (zoniet meer) die ervan zullen balen als ze een bericht kwijt zijn doordat ze 15 minuten en 2 seconden aan het verbeteren waren.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Feetje

Ik wil absoluut geen afbreuk doen aan het gebruik van het forum. Als dat wat je zegt het resultaat is, dan zeker niet doen.

Ik zie het zo. Omtrent het “Board bericht” verandert er niets. Ik wil enkel het geplaatste bericht uit het topic halen, gelijktijdig met het verdwijnen van “Wijzig” (na 15 min.).

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”