Vanuit een bijstandssituatie heb ik als vijftiger een 0-uren contract (2500 euro/maand bij fulltime inzet naar rato verrekend) getekend. Mijn hoop was en is om via werk weer aan een normale baan (geen 0-uren) met bijbehorend inkomen te komen. Het betreft het met anderen uitvoeren van werkzaamheden (4x9=36 uur/week) bij en voor een grote organisatie. Mijn werkgever heeft via andere bedrijven contact met deze grote organisatie. Deze klantopdracht was initieel voor ca. 3 1/2 maand en liep tot 1 juli. Er kan telkens met 2 maanden worden verlengd. Totale duur zou maximaal 1 1/2 jaar zijn. Deze termijnen zijn mij mondeling meegedeeld en staan niet in het arbeidscontract. Het klantcontract voor deze opdracht heb ik nooit gezien. De opdracht is inmiddels verlengd met 2 maanden tot 1 september 2010.
In de arbeidsovereenkomst staat dat deze loopt tot einde opdracht van (genoemde) grote organisatie en dat de arbeidsovereenkomst dus van rechtswege eindigd op de vervaldag van het klantcontract. De arbeidsovereenkomst bevat ook de bepaling "werknemer vrijwaart werkgever van schending van rechten van derden bij de uitvoering en totstandkoming van het werk".
Inmiddels is het eind juli en heb ik een aanbieding gekregen voor een permanent arbeidscontract (4000 euro/maand) met vakantiedagen, pensioenregeling, doorbetaling bij ziekte, etc. Dus ik ga het liefst zo snel mogelijk in dienst bij deze nieuwe werkgever. De grote organisatie en andere betrokken bedrijven hebben geen bezwaar tegen mijn eventuele overgang naar deze nieuwe werkgever. Het betreft een nieuwe vergelijkbare opdracht bij een andere grote organisatie.
Mijn vraag is nu: aan welke opzegtermijn dien ik mij wettelijk te houden?