Basicnerd
Artikelen: 0

Aanklacht tegen spel

Eindhoven, 10-08-2010

Onderwerp: ingebrekestelling

Geachte heer,

Ons is gebleken dat de door u geleverde online gaming niet voldoen aan de daaraan in redelijkheid te stellen eisen. Met name hebben wij de volgende bezwaren:

- Zonder mededeling een ban van de website waarbij ik mijn eerste en tweede plaats kwijt raakte en de daarbij horende prijzen

- OnterechtebBan

Gezien het bovenstaande verzoek en voor zover nodig sommeer ik u om binnen 14 dagen het gebrek te herstellen.

Mocht u niet aan het bovenstaande voldoen dan bent u in verzuim en houden wij ons het recht voor de met u gesloten overeenkomst te ontbinden. Bovendien stellen wij u nu reeds aansprakelijk voor alle door ons geleden en nog te lijden schade.

Onder voorbehoud van alle rechten en weren.

Een kopie van dit schrijven doen wij u per gewone post toekomen. (Omdat ik niet weet wat uw adres is zal ik dit ook via een internet café op uw website plaatsen).

Met vriendelijke groet,

Mindless

De adres gegevens zijn bij u bekend
Dit bovenstaande bericht is geplaatst op een mafiaspel waar het de bedoeling is om zo veel mogelijk kracht op te bouwen door allemaal ´misdadige´ dingen te doen, aan diegene die aan het eind van een ronde het meest kracht hebben worden prijzen uitgeloofd. Veel mensen geven ook echt geld uit aan dit soort dingen in de hoop wat te winnen.

Evenals de persoon hierboven, hij heeft zoals u hebt kunnen lezen een brief gepost waarin hij ze dus aanklaagt.

Ik vroeg me af of dit zomaar kan?

Groeten Basicnerd

ps. Als jullie de regels nodig hebben kan ik die ook wel posten
Ik ben 14 (zelfs al bijna 15) en zit op het VWO. Door mijn leeftijd kan ik nog niet altijd meepraten met de onderwerpen die hier worden behandeld.Dus als ik een fout maak.. VERBETER ME A.U.B!

Een kamer zonder boeken is als een lichaam zonder ziel

Marcus Tullius Cicero
ypsilon

Re: Aanklacht tegen spel

Ik vroeg me af of dit zomaar kan?
Iemand aanklagen? Ja, er is niemand die iemand kan tegenhouden om een aanklacht in te dienen. Of de persoon in kwestie een poot heeft om op te staan, en hoe dat verder zou kunnen uitpakken, is zo niet te zeggen.
Ger

Ligt er heel erg aan hoe het allemaal in de regels verwoord is denk ik. Als daarin staat dat het beheer zonder nadere toelichting mensen kan uitsluiten dan is dat mogelijk. Vraag is dan wel hoe omgegaan wordt met betaalde zaken. Stel even dit:

A neemt deel aan spel.

A betaalt B een bedrag om in het spel beter te worden.

B accepteert bedrag en "verbetert" A.

B sluit A uit van spel.

In dat geval lijkt het me zeer van belang of A al profijt heeft kunnen hebben van de verbetering. Als dit zo is, dan lijkt me niets aan de hand voor B (mits ook een terechte ban). Als A nog geen profijt heeft gehad en B sluit A wel uit, dan lijkt me dat het bedrag terugbetaald moet worden.

Overigens lijkt het me vrij logisch dat voor dit soort zaken regels opgesteld zijn. Als deze regels er niet zijn, dan is B ook erg slecht ingedekt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Basicnerd

Ger schreef:Ligt er heel erg aan hoe het allemaal in de regels verwoord is denk ik. Als daarin staat dat het beheer zonder nadere toelichting mensen kan uitsluiten dan is dat mogelijk. Vraag is dan wel hoe omgegaan wordt met betaalde zaken. Stel even dit:

A neemt deel aan spel.

A betaalt B een bedrag om in het spel beter te worden.

B accepteert bedrag en "verbetert" A.

B sluit A uit van spel.

In dat geval lijkt het me zeer van belang of A al profijt heeft kunnen hebben van de verbetering. Als dit zo is, dan lijkt me niets aan de hand voor B (mits ook een terechte ban). Als A nog geen profijt heeft gehad en B sluit A wel uit, dan lijkt me dat het bedrag terugbetaald moet worden.

Overigens lijkt het me vrij logisch dat voor dit soort zaken regels opgesteld zijn. Als deze regels er niet zijn, dan is B ook erg slecht ingedekt.
In de bijlage zitten alle regels en voorwaarde.

Mooi hoe je de situatie schetst zo kan (zelfs) ik ze begrijpen ;) .
Bijlagen
Regels_mafiabase
(36 KiB) 161 keer gedownload
Ik ben 14 (zelfs al bijna 15) en zit op het VWO. Door mijn leeftijd kan ik nog niet altijd meepraten met de onderwerpen die hier worden behandeld.Dus als ik een fout maak.. VERBETER ME A.U.B!

Marcus Tullius Cicero
Ger

Het document was niet te openen, ik heb inmiddels wel de algemene voorwaarden gevonden (die overigens niet geheel in lijn met de wet zijn...) en die in je bericht gezet. Wat ik nog mis is een overeenkomst voor betaalde diensten. Vooral die lijkt me van belang. Kun je die eens (opnieuw?) proberen te posten?
- Jimi Hendrix -
Basicnerd

Het document was niet te openen, ik heb inmiddels wel de algemene voorwaarden gevonden (die overigens niet geheel in lijn met de wet zijn...) en die in je bericht gezet. Wat ik nog mis is een overeenkomst voor betaalde diensten. Vooral die lijkt me van belang. Kun je die eens (opnieuw?) proberen te posten?
Sorry maar mijn pa is te gierig om Word te kopen dus ik moet het met Open Office doen...

Maar ik kan ze eigenlijk niet vinden.

Wel de korte regels??
Algemeen

Deze regels zijn van toepassing wanneer je deelneemt aan Mafiabase.nl

Het is ten strengste verboden om op de website enige vorm van haat, discriminatie of iets in deze richting te publiceren. Overtredingen worden zwaar gestraft en kunnen gemeld worden bij een deelnemer van de crew.

Boos worden op iemand omdat hij/zij jou heeft aangevallen is niet de bedoeling! Ga niet dreigen! Het hoort bij het spel.

Valsspelers chanteren is ook ten strengste verboden. Als jij iemand ziet die zich niet aan de regels houdt dan is het aangeraden de crew in te lichten. Probeer het niet zelf op te lossen! Achter de schermen kunnen wij alles zien.

Voor het melden van valsspelers kunnen beloningen worden gegeven. Wij zijn hier echter niet verplicht toe!

Elke gebruiker dient de aanwijzingen van een crewlid op te volgen

Secret Link

Je mag je secret link van Mafiabase op allerlei manieren promoten. Dus ook via MSN, website's of andere digitale communicatie middelen.

Het is verboden programma's gebruiken voor secret link kliks. Wanneer dit gebeurt zal het account permanent geblokkeert worden.

Valsspelen

Vals spelen is ten strengste verboden. Als je een excuus geeft zoals: "Dat wist ik niet!" zullen wij het vanzelfsprekend niet geloven. Als je een fout in het spel hebt ontdekt en daarvan profiteert is dat niet toegestaan. Je kan dan een ban verwachten. Meld het ons dus!

Als je vals speelt kan je gestraft worden. Dit snap je zelf ook wel. Wij bedenken een passende straf voor je. Over deze straf gaan we niet in discussie. Als je dit wel doet kan je een nog hogere straf krijgen. Is het echt helemaal onterecht dan kan je altijd een berichtje sturen naar een admin. Let wel even op je taalgebruik en leg alles duidelijk uit!

Crew

De crew heeft het recht om jouw account te wijzigen of te verwijderen. Hier kan niet over worden gediscussieërd.

De crew heeft rechten om alles te zien en te doen. Zij kunnen nergens aansprakelijk voor worden gesteld.

We zullen proberen als crew alles te regelen en zo snel als het kan. Wij zijn echter geen machines, houdt daar dan ook rekening mee.

Accounts

Accounts mogen tegen geen enkele vergoeding worden doorverkocht, mits toestemming van de crew!

In-actieve account mogen worden verwijderd. Deze worden niet terug gezet.

Het in het bezit hebben van meerdere accounts is niet toegestaan. Mits er een optie is gekocht om met twee accounts te spelen is het toegestaan, anders zullen er maatregelen worden genomen.

Een account dat is verbannen zal niet weer toegang krijgen tot de site. Ook discussiëren over een account dat verbannen heeft geen zin: mocht je het toch proberen, dan kun je zelf ook een ban verwachten.

Veiligheid

Zorg er voor dat je wachtwoord niet makkelijk te kraken is voor anderen. Plaats ook geen openbare gegevens van jezelf op de website. Alles is op eigen risico

Marcus Tullius Cicero
Ger

Sorry maar mijn pa is te gierig om Word te kopen dus ik moet het met Open Office doen...
OOo is niets mis mee hoor, ik werk er net zo prettig mee als met Word. Probleem is alleen: Word kan niet met OOo omgaan terwijl OOo wel met Word kan omgaan.
Verborgen inhoud
Waarom ik het niet kan openen? Ik zit nu niet thuis...

Ik geef je vader dus groot gelijk om niet honderden euro's voor nop uit te geven. ;)

[/offtopic]

Inhoudelijk: Er staat iig in dat het mogelijk is om zonder discussie accounts te verbannen. Er staat echter niets over geldstromen en ik denk dat dit de crux zal zijn.
- Jimi Hendrix -
Kalkoen

Zolang er niets tegen betaling is, hebt ge als gebruiker volgens mij weinig recht om iets te eisen.

Als ge natuurlijk betaald voor nen dienst binnen een spel, en er dus geld tegenaangooit, dan zult ge u nog steeds aan de reglementen moeten houden wat betreft valsspelen enzo, das der natuurlijk geen vrijgeleide tegen. In dat opzicht kan de ban nog altijd terecht zijn.

Echter, volgens mij moet er zo wel iets bestaan als een beschermende wet voor de consument aangaande misleidende reklame enzo. Als er echt geen reden is voor de ban, zelfs al staat er bij de voorwaarde dat de totale willekeur geld vanwege de spelleiding, dan wordt dit vermoedelijk als een commerciele dienst gezien. Waarschijnlijk kunt ge u ook beroepen op zaken als een kansspelencommissie (in belgie bestaat dat toch) of zelfs misleidende reklame.
Mindless32

Goededag,

Ik ben de person die die brief heeft proberen te versturen. Das nog best wel moeilijk als die persoon helemaal geen contact gegevens achterlaat.

Ik heb idd € 70.00 uit gegeven aan het spel. En ik stond op nummer 1. Dit heb ik gedaan doormiddel van een betaalde account. (das 1) Ik heb op deze account leuk kunnen sparen door extra rente te kopen (das 2) hier door werd ik heel rijk en kocht ik in de laatste week veel power waadoor ik nummer 1 werd. Toe heb ik volgens de regels een tweede account gekocht (das 3). En deze heb ik doormiddel van de bank die ik moest betalen om het geld over te maken (das 4) op de tweede plaats gezet.

Deze website laat mij dus 4 keer betalen om tot deze aktie te komen. (dit valt trouwens allemaal binnen de regels zoals jullie kunnen zien).

En daarom stuur ik die brief ;INGEBREKESTELLING; naar die persoon. Die trouwens nu iedereen in de steek heeft gelaten want de site is offline en de nummer 1 tm 5 die ook prijzen zouden krijgen missen nu ook de boot.

Maar ik heb alle gegevens via twee kanten kan ik hem bereiken.

Hoop dat jullie hier genoeg info aan hebben om de gesprek af te kunnen skluiten.

Mvg,

Mindless
Lathander

Zover ik verstand heb van gerechtelijke zaken, heeft betaling in het verleden geen invloed op mogelijke ban.

Ik speel zelf een aantal online games, zoals ikariam, en in het verleden een boel meer. Als de admins van die site kunnen aantonen dat je de regels geschonden hebt, heb je geen been om op te staan, zelfs al gaf je je enkele miljoenen. Regels zijn regels, en daar worden geen uitzonderingen op gemaakt voor mensen die geld gegeven hebben.

Als je anderzijds kan bewijzen dat je niks fout gedaan hebt, en dat de admin nu met iedereens geld gaan lopen is, dan kan je wel iets maken.

Zo is het, dacht ik. Zoals ik al zei, ik ben geen rechtswetenschapper. Ik heb zulke claims al eerder meegemaakt in andere games, en zo klinkt de uitleg van de admins dan meestal.
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Terug naar “Rechtswetenschappen”