Stel even dat we zoiets zouden willen (wat zeker nog valt te bezien), dan nog lijkt het mij zeer ingewikkeld om een standaardprocedure vast te stellen die werkt. Je moet immers
ergens een "cut-off" hebben: alleen de eerste x karakters worden getoond, de rest niet. Daarvoor moet je op een link klikken of op "verborgen inhoud". Wat we ook kiezen voor x, ik weet zeker dat er veel gebruikers zullen zijn die die grens net ellendig vinden. In de praktijk zal die grens net op een vervelende plek komen.
Wederom aangenomen dat we er toch uit komen waar die grens wordt gesteld, dan zullen er mensen moeten zijn die deze functionaliteit gaan programmeren. Daarbij moet dan bekeken worden of er van dezelfde post al eerder fragmenten zijn gequote. Dat wordt al lastig, want dat is vaak niet eenduidig af te leiden uit het bericht dat een gebruiker plaatst. Kortom: ook daar verwacht ik veel hobbels.
Bovendien vind ik een dergelijke beperkte mogelijke verbetering van een post geen hoge prioriteit. Er zijn nog lijsten van verbeterpunten die ik relevanter acht.
Kortom: stel dat we het zouden willen en stel dat we het eens zouden worden over de methode, dan nog zie ik liever dat andere dingen worden aangepast.
MAAR
laat ik toch even proberen om in de geest van je bericht mee te denken. Ik ben het ermee eens dat veelvuldig quoten -zeker van grote lappen tekst- de leesbaarheid niet ten goede komt (al vind ik het in het topic dat je als voorbeeld aandraagt zeker niet storend).
Maar goed, vaak worden lange posts in zijn geheel gequote, en daarmee wordt het vaak wel onoverzichtelijk. Die quotes zouden in oppervlak beperkt kunnen worden door er een scrollbalk naast te plaatsen. Iets dergelijks kan al met codeblokken:
Code: Selecteer alles
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam hendrerit sem eu ante varius
tristique. Nullam feugiat urna sed ante interdum a pretium purus bibendum. Cum sociis natoque
penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Proin tristique nisi nec
purus facilisis rutrum. Mauris dictum vehicula eleifend. Pellentesque at leo turpis, viverra
blandit turpis. Praesent elit tellus, accumsan a facilisis eu, placerat sed est. Vivamus
volutpat dui in eros dapibus dapibus auctor odio feugiat. Cras bibendum diam quis metus porta
interdum iaculis eros aliquet. Sed justo risus, tempor eu commodo in, tempus ac quam. Aliquam
non arcu fringilla felis consequat blandit. Curabitur pulvinar vestibulum massa non accumsan.
Etiam in ante ut tellus iaculis cursus. Morbi ut sodales felis.
Ut molestie consectetur risus nec rutrum. Aenean quis ultricies libero. Donec ultricies quam
laoreet orci semper nec imperdiet libero iaculis. Nunc accumsan eleifend condimentum. Donec
eu tortor sed felis dapibus suscipit ac eget lectus. Vestibulum adipiscing, elit at
consectetur convallis, sapien lorem vulputate orci, sit amet tristique est diam quis dui.
Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas.
Morbi sit amet dapibus ligula. Ut aliquam libero vitae erat posuere placerat ut sit amet
magna. In ut placerat arcu. Nullam aliquam semper euismod. Duis ipsum orci, gravida eu
vulputate eget, posuere id dui. Vestibulum tempor massa ac eros sagittis in posuere sapien
placerat. Donec porta urna vel est rhoncus lobortis. Curabitur vitae tincidunt mauris. Nulla
tempor leo ut sem tempus in imperdiet tortor elementum. Vivamus aliquet, metus et adipiscing
vulputate, odio libero suscipit lacus, in bibendum massa nibh nec libero. Etiam viverra
gravida orci sit amet adipiscing. Suspendisse bibendum, justo sit amet imperdiet suscipit,
ante libero ullamcorper magna, ac eleifend mi neque eu libero.
Hiervoor zou je m.i. ook redelijk eenvoudig een protocol voor op kunnen stellen: quotes met meer dan 15 regels krijgen een scrollbalk, waardoor er maar 8 regels meteen zichtbaar zijn (in het voorbeeld hierboven zou dat vrijwel de gehele eerste paragraaf zijn). Voor de rest moet je dan scrollen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic