Klopt die lengte van 1300 mm,dat is 130 cm de M-berekening gaat daar dus wel van uit!
M= (0.65-0.4) *5 kNm=1.25 kNm (1.25* 10
6Nmm als ik me niet vergis!)
\(\sigma\)
= 235 N/mm
2 = veiligh.factor (1.2,1.3,1.5?) *M/W, alles in gelijke eenheden .
Bij deze lengte heb je kans dat er een grens wordt gesteld aan de doorbuiging L/150,L/300,L/500L var.,is eigen keus ,met formule als op mijn site te zien bij "handige links" (ff snuffele)
Het profiel is niet in tabellenboekjes te vinden,als je de rekenkunst beheerst kun je de I-totaal berekenen door te beginnen via de drie rechth.delen eerst de zwaartelijn van het geheel om de x-as te berekenen,uitgaan van bijv. onder-of bovenkant van het profiel.Als je uitgaat van de onderkant wordt afstand tot de x-as bijv.
y genoemd en de zwaartepuntsafstanden van de onderdelen
y1,y2 en nog een keer y1 voor de 2 vertialen.
Opp. delen * afstand tot onderzijde profiel = 2*(160*5) *( y1= 160/2) en 1* (190*5)*(y2=157.5/2) is gelijk aan som opp. van de delen maal y = ( 1600+950) *
y.Maten in mm.
Dus daar rolt y uit.
I
totaal =
\(\sum\)
I
van de 3 delen + van elk deel opp.* afstand eigen zwaartelijn (=midden deel)tot zwaartelijn van het totaal in het kwadraat (=F*a
2);
W= I/e ( grootste vezelafstand in verticale richting,ik taxeer 12-13 cm) voor sterkte.
Omdat de flenzen wel eens kunnen uitbuigen -slapte profieldikte-,zouden er wat dwarsschotten bij de opleggingen en puntlasten moeten worden gelast;ik neem dan voor de verdere verdeling van de schotten als afstand 60* i(= traagheidsstraal)= 60*
\(\sqrt\)
(I/A)
Bekijk mijn website voor meer duidelijkheden.
http://communities.zeelandnet.nl/data/bouwkunde/