Wouter_Masselink schreef:door hypnose heeft men vast kunnen stellen dat de foetus op de leeftijd van 3 maanden zijn eerste herinneringen krijgt.
Ik versta onder denken echter iets heel anders. Denken is het interpeteren van informatie en hier iets mee doen. Voor je verder gaat is het raadzaam om het begrip 'denken' duidelijk te definieren. Misschien is het makkelijker om van de eerste herinnering uit te gaan.
Een foetus heeft op de leeftijd van 3 maanden zijn eerste herinnering.
Goed. Nu vraag ik mij af, het is een theoretische vraag, dus een stel dat.
Stel dat een foetus besef heeft van tijd en van de dingen om zich heen, stel dat.1 Hoe zal zo'n foetus dan de tijd ervaren?? En wat ziet een foetus?
Bij de tijd ervaren bedoel ik dan ook hoe ouder je wordt hoe sneller de tijd lijkt te gaan. Bijv. voor iemand die 80 jaar is gaat de tijdsbeleving veel sneller dan voor een kind van 5 jaar. En ik heb een keer gelezen dat dat te maken heeft met het feit dat de processen bij ouderen langzamer verlopen dan bij (kleine) kinderen. Dus als de processen in het lichaam stoppen, dan verloopt de tijd met de maximale snelheid. D.w.z. dat wanneer iemand die dood is en zich dan bewust zou zijn van tijd, dat de tijd in die toestand zo snel gaat, dat het lijkt dat "alle tijd" een oneindig kort ogenblik duurt. Ik weet dat dit iets heel bizars is, maar ik heb het eens een keer gelezen.
Dus zal een foetus de tijd nou als heel snel ervaren of als heel traag, als die zich er van bewust zou zijn?
2. Als je verder terug gaat, naar het embryonale stadium, hoe zal een embryo zich de tijd ervaren, als die dat zou kunnen ervaren? En wat ziet een embryo?
3. En als je nog verder terug gaat in de tijd, tot de periode van voor de bevruchting, zegmaar een paar jaar voor de bevruchting, een toekomstige mens bestond toen nog niet, dus er was nog niets, maar stel dat je zo ver zou terug gaan hoe zou de tijdsbeleving in die toestand zijn als je dan al besef zou hebben? En wat zou je zien, ik bedoel is dan niet alles zwart? Is dan de tijdsbeleving hetzelfde als in de toestand van iemand die dood is??
M.a.w. duurde de tijd vanaf het begin, dus al die miljarden jaren voor iemands bestaan dan ook niet een oneindig klein moment, als diegene toen al besef zou hebben gehad??