Op Scientias.nl heb ik het volgend bericht zien staan: Klik
Dit onderzoek is uitgevoerd door mensen die veel meer verstand van deze materie hebben dan ik heb. Toch is er iets wat ik niet plaatsen kan.
Vertel mij alsjeblieft waar ik de plank mis(sla).
Wat ik niet begrijp is het volgende:
Niets wat materie heeft zou met een snelheid hoger dan lichtsnelheid zich kunnen voortbewegen.
Wanneer een voorwerp de snelheid van het licht bereikt dan zou dit voorwerp oneindig zwaar, oneindig klein en stilstaand in de tijd zijn (tijd duurt oneindig lang, relativiteit).
Er vanuit gaande van de volgende gegevens kloppen; Universum is tijdens de Oerknal 14 miljard jaar terug ontstaan (miljoentje meer of minder) vanuit een oneindig klein punt - dan zou de maximum grootte van het heelal dus max. 28 miljard lichtjaar wijd zijn of anders zou materie sneller dan het licht zich hebben voortbewogen en zich dus terug hebben verplaatst in de tijd, tot voor het moment van ontstaan.
Stel dat we het gegeven erbij halen dat niet enkel de materie van het heelal bewegen zou, maar ook het heelal zelf; niet alleen de auto's maar ook de snelweg zelf, dan zou het alsnog onmogelijk zijn voor de materie om sneller dan licht te zijn en zich dus over een grotere afstand te hebben verplaatst dan 14 miljard lichtjaar. Aldus de heer Einstein..
Stephen Hawking geeft hierbij het volgende voorbeeld:
Stel je een trein voor die zich voortbeweegt met een snelheid van lichtsnelheid min 1m/u?
Een meisje in de trein loopt in de richting van de trein mee en zou op die manier sneller gaan dan de snelheid van het licht.
Het meisje zou zwaarder en kleiner dan oneindig zijn en de relatieve tijd bij het meisje zou trager dan oneindig traag zijn, en dus in omgekeerde richting stromen - terug in de tijd.
Hiermee zou een paradox kunnen ontstaan. Het meisje zou terug in de tijd voor haar eigen geboorte haar eigen moeder kunnen doden en zo haar eigen geboorte kunnen voorkomen - waarmee ze in dat geval de moord op haar moeder weer onmogelijk maakt omdat ze nooit geboren zou zijn.
Om een paradox te voorkomen wordt de snelheid van het meisje in de trein in zoverre vertraagt waardoor het onmogelijk is voor dit meisje om over lichtsnelheid te geraken, ook wanneer ze rennen zou.
Uitgaande van de gegevens die ik denk te kennen moet ik er dus vanuit gaan dat het absoluut onmogelijk is voor materie in het Heelal om zich sneller dan het licht te verplaatsen, ook wanneer de materie voor het meisje staat en de beweging van het heelal zelf voor de beweging van de trein zelf (of voor de snelweg en de auto's).
Aannemende dat de omvang van het Heelal 2250 lichtjaren in omvang is (waar bovenstaand bericht melding van maakt; 250x 90 miljard lichtjaar 2250 lichtjaar) dan zou je volgens deze gegevens of moeten concluderen dat het heelal vele malen ouder is dan de 14 miljard jaar waarvan de wetenschap uitgaat of dat er nooit een oneindig klein en centraal beginpunt heeft bestaan van waaruit het heelal geboren is.
De enige andere mogelijkheid zou zijn dat alle materie sneller dan het licht gereisd heeft en zich zodoende in de tijd terug verplaatst heeft.
Waar ga ik hiermee de mist in?