Jemini
Artikelen: 0

Db berekenen

Hey allemaal.

Ik wil heel graag een gitaarversterker kopen maar weet niet hoe hard hij kan.

Dit ding heeft 4 speakers en 100 watt en de speakers zijn 12 inches elk.

Graag berekeningen erbij zodat ik weet hoe het moet.
vlaaing peerd

Re: Db berekenen

Hi Jemini,

Dit zijn niet gegevens waar je mee kan berekenen hoe hard hij kan, hooguit het vermogen wat ie aflevert. Het zou behulpzaam zijn als je wat meer gegevens post, of een linkje naar de specs. Maar goed, heb je de specs dan staat het er meestal ook wel in vermeld. Het makkelijkst is dus om gewoon de specs/handleiding van het merk/model te downloaden en te kijken.

Maar als je een gemiddelde gitaarversterker hebt met genoeg power voor 4x 12" drivers erin zal die harder gaan dan dat jij prettig vind. ;)
Jemini

vlaaing peerd schreef:Hi Jemini,

Dit zijn niet gegevens waar je mee kan berekenen hoe hard hij kan, hooguit het vermogen wat ie aflevert. Het zou behulpzaam zijn als je wat meer gegevens post, of een linkje naar de specs. Maar goed, heb je de specs dan staat het er meestal ook wel in vermeld. Het makkelijkst is dus om gewoon de specs/handleiding van het merk/model te downloaden en te kijken.

Maar als je een gemiddelde gitaarversterker hebt met genoeg power voor 4x 12" drivers erin zal die harder gaan dan dat jij prettig vind. ;)
Ik had gezien dat ze ook een 50 watt versie ervan hadden met evenveel speaker maar dan 50 watt.

Maar de versterker is met buizen aangedreven met 5 maarliefst.

Dat is het enige wat ik ervan weet en heb ook nog gegoogled maar daar kwam niks uit.
Rexxar

Als het een 50 watt buizenversterker is met 5 buizen, ligt het nog helemaal aan de buizen zelf. Maar geloof me (ik ben zelf muzikant, niet professioneel) als je zo'n versterker koopt, kan heel de buurt meeluisteren als je de volumeknop opendraait (al staat die nog maar op 4 of 5). Zo'n versterker gebruik je om op semi-grote festivals te staan zonder problemen.

4x12inch wilt gewoon zeggen dat je versterker een gebalanceerd geluid produceert.

Weet je zeker dat je zo'n versterker nodig hebt? Als het voor te touren is en je op Pinkpop staat, zou ik dat wel doen. Maar als het alleen voor thuisgebruik is, doe je die versterker echt geen eer aan, omdat je de volumeknop niet open kan draaien.

Kan je vertellen naar welke versterker je gezocht hebt? Dan kan ik ook even googlen of aan mensen vragen of zij er iets van weten.
physicalattraction
Moderator

Verplaatst naar Praktische en overige technische wetenschappen.

Terug naar “Praktische en overige technische wetenschappen”