Op dit moment is mijn CPU 63 graden bij 100% gebruik door het programma Apophysis. Folding@home (CPU-client) wordt op dit moment dus niet gebruikt bij mij. Gebruik ik folding@home alleen, en geen andere programma's, dan loopt de temperatuur al gauw op tot maar liefst 75 graden. Omdat ik altijd met minimaal 1 van de 4 cores iets anders doe, omdat ik anders de computer uitschakel (ik laat hem niet aan enkel voor folding@home), gebruikt folding@home normaal gesproken maximaal 3 processors, waarbij de enorme temperatuurstijging opeens niet meer voorkomt. Misschien dat het programma een beetje te agressief is en te veel vraagt van de processor, en de processor het beter aankan als er 1 core over is om de boel een beetje op te vangen. Misschien lost die stand energie besparen dat probleem ook wel op.
Ik gebruik nu de energiebesparing stand, zodat de temperatuur rond de 50 graden blijft. Voor folding gebruikte ik slechts 1 core, waarbij dus in hoge prestaties stand de temp enorm opliep.
Misschien is m'n laptop toch niet heel geschikt.
point schreef:Ikzelf vouw ook al een paar maanden met mijn laptop.
Het is een dualcore en als ik ook maar slechts 1 cpu core gebruik, dan loopt mijn temperatuur op tot 80-85 °C
Gebruik ik de GPU client, wat mij ook meer punten oplevert, blijft mijn temperatuur stabiel rond de 70-75 °C
Ik moet er wel bijvermelden dat ik mijn laptop vanbinnen al meermaals proper probeerde te krijgen, maar telkens als ik een nieuwe verse laag thermische pasta erop deed, waren mijn cores 10°C warmer dan normaal.
Heb je zelf al een GPU client geprobeerd ?
Je kunt hier een gepaste versie vinden voor je besturingsysteem/grafische kaart:
niet alle laptops hebben geschikte grafische kaarten he?
Alle laptops hebben natuurlijk wel een grafische chip en GPU, de meeste laptops hebben echter een heel beperkte rekenkracht. Dus ik snap je punt;). Nu is zo'n HD2400 een, naar huidige maatstaven, ronduit zwakke kaart, nog onboard ook en wordt geheugen van het ram afgesnoept.
Bedankt voor de input allen. Ik doe folding niet voor de punten, maar voor het idee. Ik hoop dat ik toch een bijdrage kan leveren met de processor op de rem. Sinds de start heeft ie een uur of 5 gedraaid, en zit de WU op 57/250 dus ik neem aan dat de deadline wel gehaald wordt (15 juni).