rondenhouting
Artikelen: 0

Auto koop ontbinden

graag advies van de juristen.

ik koop een auto, ziet er goed en de verkoper is zeer ovetuigend en geeft aan de vorige eigenaar goed te kennen en verteld dat de historie van de auto bij hem bekend is.

wat blijkt na aankoop, de auto heeft flinke schade gehad en is door een amateur gerepareerd, er komen dagelijks nieuwe storingen aan het licht. De verkoper is bereid te praten, inhoudelijk weet ik nog niet waar dat naar toe gaat.

wat is mijn recht, kan ik de koop nog onbinden.

zoja op welke termijn. de auto is nu bijna 1 maand in mijn bezit maar door alle storingen eigenlijk pas 2 weken.

graag helderheid.

VRGR

Ron.
Ger

Re: Auto koop ontbinden

Is er iets op papier gezet over die historie van die auto? M.a.w.: kun je aantonen dat er onder valse voorwendselen is gehandeld?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Wouter_Masselink

Of is er iemand bij geweest die kan getuigen dat er onder valse voorwendselen is gehandeld?
"Meep meep meep." Beaker
rondenhouting

Of is er iemand bij geweest die kan getuigen dat er onder valse voorwendselen is gehandeld?

ja mijn dochter was erbij en die heeft duidelijk gehoord dat de verkoper de vorige eigenaar goede kende en er van overtuigd was dat de auto een "" eerlijke auto"was zonder schade of bijzondere historie.
TheLaw

De koop kan vernietigd worden (dat is juridisch iets anders dan ontbinden), er is immers sprake van dwaling. Door hetgeen de verkoper aan jou heeft verteld, heb jij de koopovereenkomst gesloten. Nu is gebleken dat de verkoper onwaarheden heeft verteld, kan jij je beroepen op dwaling: artikel 6:228 BW.

Terug naar “Rechtswetenschappen”