Sjorssnors:
Een voorbeeld is dat mensen sowieso verschillende benaderingen hebben tot denken, en dat invloed laten hebben op anderen. Eigen gedachtegangen krijgen zo belemmeringen. Belemmeringen hebben vervolgens invloed op het evolueren van mensen, althans stagnerend en vicieus ten aanzien van het filosoferen (afleiding).
Zo als ik had beloofd, kom ik hierop terug.
Belemmering hebben vervolgens invloed op het evolueren van mensen
Jij doelt op het denken en vanuit dat denken handelen! Het probleem en /of obstakel is dat er te veel meningen als mensen zijn. We worden er dagelijks ermee geconfronteerd. Soms weten we niet of we slapen of wakker zijn, of we weten niet het verschil tussen dromen en fantaseren. Ik kan niet zeggen wat de beste methoden is om eventuele belemmeringen uit de weg te gaan. Als creatief kritisch denker zie ik
angst voor de heersende onderdrukte meningen van anderen als een belemmering op mijn denken, althans in het verleden. Ik hanteer een harde lijn, harde woorden, zonder omwegen om problemen die ons allemaal aangaan aan te kaarten. En, ja, niet iedereen zal mijn vriend worden of zijn, ik kies niet daarvoor, zij kiezen daarvoor. Mijn motto is: je bent voor of tegen mij of helemaal niet. Ik ga mij niet druk maken dat bepaalde denkstelsels zullen uitsterven. Ik juich ze liever toe, omdat ze plaats maken voor andere en vernieuwende denkstelsels met een toekomstige blik en knipoog naar de toekomst. Kortom. Iedereen kent en heeft belemmeringen in zijn of haar denken, maar neem een ding vrijblijvend van mij aan:
elk zwak punt is het sterkste punt om daar goede voordelen te halen.
Elke filosofie dient fris, modern, kritisch, enerverend, boeiend zijn, wel met een fleugje verleden.