Dat maakt volgens mij niet uit. Volgens het laatste hoofdstuk van "Introduction to Quantum Mechanics" van David J. Griffiths, mits ik het goed begrepen heb, wordt alleen verondersteld dat er een verborgen variabele is. Het maakt niet uit waar die zich bevindt. Quantum Mechanica is met geen enkele 'hidden variable'-theorie te verenigen (als je causaliteit wilt behouden).
Mijn idee gaat uit van de eerder gegeven
link, waarin de verstrengelde deeltjes nadat ze uit elkaar zijn gegaan geen nieuwe eigenschappen meer opdoen totdat ze gemeten worden. Voor zover ik weet is het Bell Theorema daar ook op gebaseerd, en zou het introduceren van extra informatie via het ruimtetijdweefsel het Bell Theorema niet langer van toepassing maken. Kennelijk zijn er nog meer theorema's in gebruik?
Maar ik weet er het fijne niet van, en heb dit topic juist geopend om er ook zelf wat van op te steken. Ook probeer ik zoveel mogelijk van de klassieke benadering van natuurwetenschap te behouden, door alles wat ik aan argumenten kan bedenken in stelling te brengen. De uitkomst zal waarschijnlijk toch wel zijn dat een klassiek wereldbeeld niet langer houdbaar is. En dat zal ik, zodra het mij ook duidelijk is, dan ook wel accepteren.