OSF schreef:Ja.
Moet je in de "lerarenopleidingen hoek" gaan zoeken.
Zover ik begreep komt het voor een stukje op het zelfde neer. Het is wel praktijk gerichter (ze zullen er stages en vakken als vakdicdatiek er doorheen gooien, naast de natuurkundige modules), maar aande andere kant doe je over je bachelor 4 jaar, wat een jaar meer is dan het WO.
Verder, afhankelijk van welke HBO je doet, is de aansluiting op het master traject op het WO ook goed te doen.
En ik geloof dat op de VU astronomie toch alleen een masteropleiding is, en dat je daar ook eerst het bachelor stukje natuurkunde volgen.
Dus als dat klopt kom je toch op het zelfde neer, behalve dan dat het je misschien ietsje langer over doet dan dat je direct het WO in stapt (zo'n 1 a 1,5 jaar).
Maar wat ik me wel afvraag of je met jou profiel ook zomaar op de natuurkunde opleiding komt op het HBO.
dus wat je nu zegt is dat ik beter lerarenopleiding natuurkunde kan doen en daarna sterrenkunde... en wat mijn profiel betreft ik heb het met mijn ouders besproken en ik ga bijlessen in natuurkunde nemen zodat ik tog de stof onder de knie heb (via nti ofzo denk ik...)