zpidermen
Artikelen: 0

Reclame op zie.nl (onderdeel van nu.nl) blokkeren

Wanneer ik Firefox gebruik, kan ik de meeste reclames wel blokkeren met Adblock Plus. Maar reclames op zie.nl kan ik niet blokkeren. Wanneer ik een reclame zie en dat via Adblock Plus wil blokkeren, wordt het bestand "media.zie.nl/static/swf/im_player.swf" geblokkeerd. Hiermee wordt niet alleen de reclame geblokkeerd, maar ook het filmpje wat erna komt. En dat filmpje zelf moet niet geblokkeerd worden! Weet iemand hier een oplossing voor?

Ik kan meestal wel tijdens de reclame op een "+" in de rechter bovenhoek klikken, waarna de reclame verdwijnt, maar een elegante oplossing is dat niet; bovendien zag ik vandaag dat nu.nl aan het experimenteren is, waarbij het "+" teken is verdwenen en plaats heeft gemaakt voor een aftellende timer. En dat laatste is bijzonder irritant omdat je dan gedwongen wordt om de hele reclame te kijken. En van die reclames word ik zo langzamerhand flink gestoord van, vooral die ene met Karin Bloemen... ;)
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt
317070

Re: Reclame op zie.nl (onderdeel van nu.nl) blokkeren

Wanneer ik Firefox gebruik, kan ik de meeste reclames wel blokkeren met Adblock Plus. Maar reclames op zie.nl kan ik niet blokkeren. Wanneer ik een reclame zie en dat via Adblock Plus wil blokkeren, wordt het bestand "media.zie.nl/static/swf/im_player.swf" geblokkeerd. Hiermee wordt niet alleen de reclame geblokkeerd, maar ook het filmpje wat erna komt. En dat filmpje zelf moet niet geblokkeerd worden! Weet iemand hier een oplossing voor?
Je kunt dat element normaal gezien ook instellen in adblock plus zodat hij niet geblokkeerd wordt, maar ik denk niet dat dat je probleem gaat oplossen.
En dat laatste is bijzonder irritant omdat je dan gedwongen wordt om de hele reclame te kijken. En van die reclames word ik zo langzamerhand flink gestoord van, vooral die ene met Karin Bloemen... ;)
Voor niets komt de zon op, als je geen reclame wil zien, dan ga je niet kunnen kijken, vrees ik. De makers van de site doen het dan ook met een reden, ze moeten er hun brood mee verdienen. Als jij de reclames niet ziet, dan hebben ze vanavond niets om hun kinderen eten te geven.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-
Fred F.
Pluimdrager

Ik kende die zie.nl website niet maar als ik er met mijn Firefox naartoe ga zie ik helemaal geen reklame.

Ik gebruik geen Adblock Plus maar wel NoScript. Als ik op die website in NoScript zie.nl toesta, maar de rest mogelijkheden niet, dan kan ik een filmje bekijken zonder dat ik reklame op de rest van de webpage zie. Ik heb nu overigens niet de hele website uitgeprobeerd.

Mijn ervaring is dat NoScript op websites de meeste bewegende reklames blokkeert, en bovendien schadelijke Java-scripts als je via Google op een website komt waar je helemaal niet had willen wezen. Dat laatste is eigenlijk de belangrijkste reden voor gebruik van NoScript.
Wanneer ik een reclame zie en dat via Adblock Plus wil blokkeren, wordt het bestand "media.zie.nl/static/swf/im_player.swf" geblokkeerd. Hiermee wordt niet alleen de reclame geblokkeerd, maar ook het filmpje wat erna komt. En dat filmpje zelf moet niet geblokkeerd worden! Weet iemand hier een oplossing voor?
Wat voor soort reklame bedoel je?

Zijn er filmpjes die voorafgegaan worden door reklame? Dan zul je die reklame niet kunnen blokkeren.

Als je NoScript nog niet gebruikt zou je het kunnen installeren en proberen.

Als je NoScript al wel gebruikt, dan op deze website alles blokkeren behalve zie.nl
Hydrogen economy is a Hype.
zpidermen

Zijn er filmpjes die voorafgegaan worden door reclame? Dan zul je die reclame niet kunnen blokkeren.
Ook niet met NoScript? Ik ga het in elk geval even proberen.

...ook met NoScript werkt het niet. Niet alleen de reclames worden geblokkeerd, ook de filmpjes zelf.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt
Fred F.
Pluimdrager

...ook met NoScript werkt het niet. Niet alleen de reclames worden geblokkeerd, ook de filmpjes zelf.
NoScript blokkeert op elke website alle Java-scripts.

Je moet dus op elke website die je na installatie voor de eerste bezoekt in NoScript instellen wat je daar toestaat en wat niet.

Als je rechtsonder op het NoScript icoontje klikt dan zie je een lijst met allerlei toeters en bellen van de desbetreffende website. Onderaan de lijst staat gewoonlijk de website zelf dus die moet je vrijwel altijd toestaan. In dit geval moet je dus zie.nl toestaan en dan werken de filmpjes die je wil zien wel. Zie plaatje dat ik hier post: ik heb zie.nl toegestaan en alle andere zaken niet, en ik kan de mooie Jennifer goed zien.

Op Youtube en dat soort websites: hetzelfde verhaal.
Bijlagen
NoScript_en__Zie
NoScript_en__Zie 383 keer bekeken
Hydrogen economy is a Hype.

Terug naar “Praktische en overige technische wetenschappen”