Minimaliseren binnen de randvoorwaarden.Voor Wiskunde D moet ik volgende jaar (6 VWO) een afsluitende scriptie schrijven over lineaire programmering, en de toepassing daarvan. Ik heb dus een boek gekocht over dit onderwerp en ben bezig met de opgave die hierin staan, maar bij het onderdeel over de minimalisering ( met de simplex-methode) vroeg ik me af wat de definitie is van minimaliseren: moet ik de variabele zo dicht mogelijk naar 0 brengen, of zo laag mogelijk maken ( en dus kleiner dan 0)?
Je moet de waarde van de doelfunctie, of doelstellingsfunctie, of objectfunctie (of hoe het genoemd wordt in jouw cursusboek) minimaliseren, binnen de gegeven randvoorwaarden.... maar bij het onderdeel over de minimalisering ( met de simplex-methode) vroeg ik me af wat de definitie is van minimaliseren: moet ik de variabele zo dicht mogelijk naar 0 brengen, of zo laag mogelijk maken ( en dus kleiner dan 0)?
Minimaliseren binnen de randvoorwaarden.
Dit zijn zulke abstracte antwoorden, daar kan iemand uit 6 VWO natuurlijk niet veel mee.Je moet de waarde van de doelfunctie, of doelstellingsfunctie, of objectfunctie (of hoe het genoemd wordt in jouw cursusboek) minimaliseren, binnen de gegeven randvoorwaarden.