Vreemde stelling vind ik dit. In hoeverre kun jij weten dat het doden van Hitler er voor gezorgd zou hebben, dat er bv geen WOII is geweest, dat miljoenen mensen gered zijn EN wat het resultaat zou zijn voor het leven van nu. Denk bijvoorbeeld eens aan de technologische vooruitgang na WOII.. misschien was deze er wel nooit gekomen en hadden we nu nog als voor WOII geleefd. En wie weet zouden we wel allemaal niet meer leven, door een bepaalde ramp oid..?zwak meest van jullie durfen het niet plus het zou miljoenen mensen gered zijn
Ik ben nogal geïnteresseerd in totalitaire ideologieën.zwak meest van jullie durfen het niet plus het zou miljoenen mensen gered zijn
Je gevolgtrekking vind ik absurd: net omwille die onmogelijkheid is het logisch gerechtvaardigd het wel te doen. Die onmogelijkheid is een vrijgeleide om voor je moralen op te komen, lijkt me.Het is onmogelijk om te zeggen of de wereld er beter had uitgezien dan momenteel door Hitler in het verleden neer te schieten (te vermoorden). Daarom is het ook het beste om dit niet te doen.
en jij denkt dat iedereen blij is met deze zogenaamde technologische vooruitgang?Denk bijvoorbeeld eens aan de technologische vooruitgang na WOII.. misschien was deze er wel nooit gekomen en hadden we nu nog als voor WOII geleefd. En wie weet zouden we wel allemaal niet meer leven, door een bepaalde ramp oid..?
Jij belicht in dit geval alleen de negatieve kant van de technologische ontwikkeling. Ik wil die zeker niet wegwuiven, maar aan de andere kant heeft het er wel voor gezorgd dat wij in het westen beter kunnen leven. Dat we er niet voor kunnen/willen zorgen dat er overal in de wereld een positieve ontwikkeling plaatsvindt, vind ik ook genant. Maar nog vind ik de stellingname en je reacties (ik neem aan dat gast de TS is) verkeerd en nogmaals weet je niet wat het resultaat zou zijn wanneer Hitler gedood was, voor zijn overwinningsdrang de kop op zou steken...en jij denkt dat iedereen blij is met deze zogenaamde technologische vooruitgang?Denk bijvoorbeeld eens aan de technologische vooruitgang na WOII.. misschien was deze er wel nooit gekomen en hadden we nu nog als voor WOII geleefd. En wie weet zouden we wel allemaal niet meer leven, door een bepaalde ramp oid..?
nou ik ben vooral erg blij met de massavernietigingswapens
en we hebben wel beter tijden gekend vooral voor wo2 dus het slaat net zo goed nergens op.
die 6miljoen doden is natuurlijk niet zo een ramp wel de manier waarop, maar ik vind de miljoenen doden die elk jaar vallen door honger , kanker aids onze technologie etc net zo erg en onmenselijk.